Stygg hendelse for Qatar i Miami

Jeg mener også jeg har lest/hørt om historier der man har valgt å ikke avbryte før V1, og at det har vist seg riktig i ettertid, som er mer relevant ifht. automatisk avbrutt avgang.

Ja, det kan godt stemme. Kan ikke komme på noen slike i farten, men kan anta at det f.eks. kan skje i tilfeller der man har usikker / varierende eller dårlig friksjon på rullebane.

Fullstendig galskap å ha automatikk som skal avgjøre om man fortsetter eller avbryter en avgang. Det høres kun nyttig ut i en høyst teoretisk verden der ingenting uforutsett kan skje. Jeg hadde aldri satt meg i fronten av et sånt fly.

Fullstendig galskap å ha automatikk som skal avgjøre om man fortsetter eller avbryter en avgang. Det høres kun nyttig ut i en høyst teoretisk verden der ingenting uforutsett kan skje. Jeg hadde aldri satt meg i fronten av et sånt fly.

Slapp off, den har ikke noe slikt system. Vi får se om den virkelige grunnen noengang kommer ut. Men du har jo take-off config warning på Dashen din og? ;)

Slapp off, den har ikke noe slikt system. Vi får se om den virkelige grunnen noengang kommer ut. Men du har jo take-off config warning på Dashen din og? ;)

Nei det har jeg skjønt at den ikke har, men det ble jo en generell diskusjon rundt temaet.
Take off config warning ja. Det er vel det mest avanserte systemet om bord hos oss:)

Back