Korrekt. Anfører alene at holdninger af den slag er racistiske eller i det mindste nationalistiske, hvilket jeg finder frastødende.Til JELSC: Jeg vil lige nævne, at jeg IKKE har skrevet, at jeg støtter at fagforeningerne skal kræve en hvis andel af lokalt ansatte. Så lad lige være med at antyde at jeg er racistisk. Jeg skriver kun, at det i princippet er noget de kan overveje, ikke noget om, hvad jeg selv mener de bør gøre..
Ja naturligvis kan folk melde sig ind i foreninger de måtte vælge at melde sig ind i - det være sig biavlerforeningen, borgerforeningen eller en fagforening.Men uagtet dine synspunkter om fagforeninger antager jeg, at du også støtter foreningsfriheden som givet i grundloven,
JELSC syn på den sag er, at hver mand forhandler for sig. Men klart, hvis fagfoeningen laver en an aftale for sine medlemmer, gælder den aftale ALENE for de medlemmer. På godt og ondt! Fair is fair. (tvivler blot på om fagforeningen vil acceptere det - men det er en anden sag)Flip-side to that coin:
Hva er JELSCs syn på denne problemstillingen?
(tvivler blot på om fagforeningen vil acceptere det - men det er en anden sag)
Så må de jo lade være. Hvad arbejdsgiver måtte vælge at gøre bagefter er fagforeningen udvedkommende, eller for den sags skyld hvad arbejdsgiver vælger at gøre før en forhandling med fagforeningen er også den uvedkommende. Problemet er blot at fagforeningerne ikke kan lade være med at blade sig.Det er jo nettopp dette som er kjernen i fagforeningenes argumentasjon. De vil ikke forhandle for ikke-medlemmer.
Halleluja for de røde - Sverige lyder som enhver kommunists våde drøm mangedoblet.
Det er vel svært få som symatiserer med streikere, uansett bransje. Særlig nå hvor det er finanskrise. Arb.takere må forvente status quo med gjeldende avtaler og et par prosent lønnsøkning. Noe annet er for meg naivt, umoralskt og destruktivt for egen arb.plass.
Det er vel svært få som symatiserer med streikere, uansett bransje. Særlig nå hvor det er finanskrise. Arb.takere må forvente status quo med gjeldende avtaler og et par prosent lønnsøkning. Noe annet er for meg naivt, umoralskt og destruktivt for egen arb.plass.
Godt for dem - det er vel ikke pligt at have en sådan aftale.Nå har etter hva jeg har forstått DY ikke hatt noen avtale med Union siden september.
Godt for dem - det er vel ikke pligt at have en sådan aftale.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.