Streikevarsel fra Avinor

Lufthavnstreik fra i dag

16. mai 2008 kl. 05:20
Meklingen med de LO-organiserte i Avinor og OSL førte ikke frem til en løsning natt til fredag 16. mai. Fra og med klokken 08.00 i dag vil Bergen lufthavn Flesland, Harstad/Narvik lufthavn Evenes, Molde lufthavn Årø, Mo i Rana lufthavn Røssvold og Mosjøen lufthavn Kjærstad bli stengt. –Avinor beklager sterkt de konsekvensene en streik vil få for flyselskaper og passasjerer. Både samfunnsmessige og økonomiske vurderinger gjorde det umulig for oss å imøtekomme kravene fra de tillitsvalgte, sier konsernsjef Sverre Quale.

http://www.avinor.no/

dersom det ikke blir noen løsning på konflikten innen 20. mai, blir streiken trappet opp ytterligere . I verste fall blir 158 ansatte ved Oslo Lufthavn, Alta lufthavn, Leknes Lufthavn, Sandnessjøen lufthavn, Sogndal lufthavn, Svolvær lufthavn og Stavanger lufthavn tatt ut i streik.

Fra VG ... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=532933

Nå skal det jo også nevnes at det allerede nå er tatt ut folk på OSL i streik også.

Det er 17.mai i mellom, så det er vel ikke akkurat store sjanser for en avklaring før over helgen vil jeg tro.

Nå har WF Handling nok å gjøre. :p

KL1201 Amsterdam 12:45 14:20 Ankommet 14:15 KLM
KL1191 Amsterdam 12:45 14:20 Forventet 14:15 KLM

KL1191 skal egentlig gå AMS-BGO.

Nå har WF Handling nok å gjøre. :p

KL1201 Amsterdam 12:45 14:20 Ankommet 14:15 KLM
KL1191 Amsterdam 12:45 14:20 Forventet 14:15 KLM

KL1191 skal egentlig gå AMS-BGO.
Oisann, det tenkte jeg ikke på... Jeg som sa jeg kunne jobbe i morgen. da får vi diverse diversions fra BGO... (Kan jo satse på at de kan kombinere noen BGO og OSL-flighter, hvis begge likevel går til OSL...)

Hvor mange daglige flighter har KL på BGO?

EDIT: Er det ikke mer hensiktsmessig å diverte til SVG?

Last edited:
Oisann, det tenkte jeg ikke på... Jeg som sa jeg kunne jobbe i morgen. da får vi diverse diversions fra BGO... (Kan jo satse på at de kan kombinere noen BGO og OSL-flighter, hvis begge likevel går til OSL...)

Hvor mange daglige flighter har KL på BGO?

EDIT: Er det ikke mer hensiktsmessig å diverte til SVG?

Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men det jeg er har postet er fra SVG. Så KL1191 har diverted til SVG.

Jo Kobro var på P4 i dag angående dette, og han nevnte også at folk på OSL er tatt ut, men foreløpig ikke flere enn at de kan operere som normalt. Noen som vet når eventuelt streiken trappes opp?

Sett ham paa toget til OSL .. saa faar han se litt norsk natur i tillegg. ;)

Men han har kommet for å se 17. mai i norges midtpunkt. ;)

Jeg må over med en leiebil 18. så regner med det blir jeg som leker tog, tar det bare rolig 17. og så kjører vi grytidlig så han når flyet sitt.

-A

noen som vet om SAS og NAS flytter operasjoner til TRF og/eller RYG om OSL tas ut i streik? Skal til STO tidlig, tidlig onsdag morgen, og er redd for å bli stuck der borte.... Et alternativ er selvsagt hjemreise via CPH til TRF

Back