Streikevarsel fra Avinor

laurenz

ScanFlyer Gold
Det er brudd mellom LO og Avinor og det kan dermed bli streik fra midtnatt 15. mai om ikke riksmeglingsmannen før løst saken.

Hva slags rettigheter har man som pax i slike tilfeller? Får man kompensasjon, på en eller annen måte, eller blir man sittende der uten å kunne gjøre noe med saken?

Ombookinger uten kostand, antar jeg..., er vel det som skjer.
Dette blir jo da force majour tilstand der pax ikke har krav på kompensasjon og greier.

Om det ikke blir enighet til midnatt i kveld, blir seks flyplasser i Norge stengt fra fredag.

Alle lufthavnene som er berørt vil opprettholde beredskap for ambulanse, søk/redning og militærflygning.

Der har vi løsningen: Sett inn militæret, så kan resten bare streike så mye de vil :)

Skulle nesten tro det er en liten streik på OSL også. Begynner å bli ganske mange gater uten bakkestrøm nå!!

Jo mindre man snakker om Herc'ene jo bedre tror jeg.......kunne hende de faller fra hverandre av det også! ;)

Jeg lo godt da jeg (trodde jeg) leste streikevarselet, fordi kvikk som jeg var, fikk jeg ikke med meg at Brann og havari ikke var blandt de som var tatt ut på OSL.

"Nei.....nei....idioter, nå får dere tvungen lønnsnemd med en gang!" sa jeg.

Mye host og kremt fra min side da en kollega kjølig påpekte de korrekte faktiske forhold sekunder senere....... :lol::lol:

Må si at de har lagt en bra (sett fra deres ståsted) plan for kampmidler.

Så får vi se om Sverre blir svett nok i morgen!

Noen som har hørt noe mer om dette? Er det fortsatt en reell mulighet for streik? Lurer jo fælt på om flyet BGO-RYG på mandag går, og om jeg dermed kan komme meg fra OSL-LAS på onsdag... (jeg tviler på at jeg noengang kan tilgi Avinor om denne turen ryker!)

Back