Streiketråden våren 2012 - luftfratsrelatert (Norge)

Re: Streiketråden våren 2012 - luftfratsrelatert (Norge)

Mye kø på TOS nå.. Sikkerhetskontrollen stenger allerede kl 15.00, og er mange fly som går etter det. Er nok mange som stresser idag..

:wow::wow::wow: Holy C

Hva skjer egentlig om en pax møter opp på OSL 2 timer før(som normalt er god tid) men pga streiken ikke rekker flyet?
Er det kundens problem eller flyselskapet?

Selskapene m.fl. har hele tiden sagt at flyene skal gå på rute av hensyn til de passasjerene som er kommet ombord og som også har videreforbindelser. (Det å holde igjen fly vil også få en enorm bieffekt av at hele logistikken vil rakne ifht. rotasjoner, crew-tid m.m.) Selskapene har i tillegg sagt at ombookinger (til samme klasse) er greit, og at de som ikke absolutt må fly bør finne på noe annet.

Vil ikke noen kunne regne det som streikebryteri å legge om drifta slik?

Et begrep som jeg misliker sterkt for å si det mildt! Streik er til for å presse arbeidsgiveren og om en 3. part finner andre løsninger for minimere skadene til seg selv og sine kunder så bør det være greit.

Streik er til for å presse arbeidsgiveren og om en 3. part finner andre løsninger for minimere skadene til seg selv og sine kunder så bør det være greit.

Ja, jeg er i utgangspunktet enig med deg i det. Derimot har jeg ved tidligere streiker sett at en del fagforeninger har en ganske lav terskel for hva de anser som streikebryteri. Selv om det er lovlig, kan det føre til dårlig stemning og konflikter etter streiken, dersom Norwegian flytter flygninger til Bardufoss og NAF mener det er streikebryteri.

Ja, jeg er i utgangspunktet enig med deg i det. Derimot har jeg ved tidligere streiker sett at en del fagforeninger har en ganske lav terskel for hva de anser som streikebryteri. Selv om det er lovlig, kan det føre til dårlig stemning og konflikter etter streiken, dersom Norwegian flytter flygninger til Bardufoss og NAF mener det er streikebryteri.

Ja, det er vel nettopp der mitt problem med begrepet "streikebrytteri" ligger. Det er noen som tar helt av og rett og slett blir agressive om det minste ting. Det gjør meg veldig irritert. Streik er lovlig, noen ganger nødvendig men man trenger ikke å ødelegge for flest mulig.

Og OSL sliter nå på nettet, svært dårlig respons fra serveren. Sympatistreik? ;)
Den får vel så mye trafikk nå at de sliter med kapasiteten tenker jeg.

flyplass2_673759c.jpg
TOS

Åpner check-in og security tidligere på OSL fortsatt ???

Streik og kø på Sola?

Hei, er det noen som har utsikt til køen på Sola, eller har vært innom der i dag? Skal reise derifra kl 15:30 og lurer litt på hvor tidlig jeg må være der... Har noen møter som jeg også burde ha rukket er i Stavanger

Streiken er som planlagt trappet opp, og på Gardermoen er det nå rundt 30 minutter ventetid, noe som tilsynelatende er en reduksjon fra i dag morges.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8175644

Hvor lang har ventetiden vært på det maksimale?

Det som rapporteres i mediene synes jeg har en tendens til å være litt varierende informasjon. Overskriftene sier selvfølgelig kaos, men Kobro sier kontroll!

Streiken er som planlagt trappet opp, og på Gardermoen er det nå rundt 30 minutter ventetid, noe som tilsynelatende er en reduksjon fra i dag morges.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8175644

Hvor lang har ventetiden vært på det maksimale?

Det som rapporteres i mediene synes jeg har en tendens til å være litt varierende informasjon. Overskriftene sier selvfølgelig kaos, men Kobro sier kontroll!

NRK Morgennytt sender nærmest kontinuerlig fra OSL. Dagsnytt meldte at ventetiden var oppe i 45 minutter til 1 time sånn ved 0700-tiden, kl 0730 var ventetiden kortere, ifølge Kobro.

Kl 0830:
- Nå er køen i ferd med å avsluttes. Det at folk har kommet så tidlig har hjulpet veldig for de som kommer nå. Nå er det faktisk tider der køen er nede i 10 min og under det, sier informasjonssjef Jo Kobro.

Spør igjen, starter SK checkinn tidligere enn 0500 nå?? Og security tidligere også.. ??

Vil ikke noen kunne regne det som streikebryteri å legge om drifta slik?

Blir vel ikke streikebryteri når man sier lufthanvnen er stengt for avganger....eller ?

Re: Streik og kø på Sola?

For øyeblikket er det sju hoder å telle i sikkerhetskontrollen på SVG.

Skal se man finner ut at man kan redusere antall ansatte i security på OSL etter dette :D

SAS setter ifølge NRK opp et større fly fra Molde, for å kunne "redde" de som skal fly fra Kristiansund, men ikke kommer noen vei.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.8176799

Det er full stans i tryggingskontrollen på flyplassen i Kristiansund. Dermed er det uråd å reise ut frå denne flyplassen. Men det er berre ein times køyretid med bil til naboflyplassen i Molde. Mange har teke imot tilbodet om kostnadsfri ombooking, og reiser no frå Molde i staden for Kristiansund.

– Vi aukar kapasiteten i Molde med ein større flytype, slik at vi skal få med oss alle passasjerane, seier informasjonssjef i SAS, Knut Morten Johansen.

Passerte for 5 min siden security her på Sola. Det var INGEN i køen whatsoever.... Helt utrolig i grunn 😊

Keep on striking!

Back