SAS-Steward
ScanFlyer Gold
Re: Streiketråden våren 2012 - luftfratsrelatert (Norge)
Et tips.
Les hva jeg skriver i lys av det jeg faktisk svarer på.
Så kan vi snakke samarbeidsklima etter det.
For jeg er helt enig med deg, skittkasting hører ikke noe sted hjemme, like lite som en streik i flybransjen hvor regningen plukkes opp av selskaper som allerede sliter.
Så igjen, før du henger noen, se hva de skriver og eventuelt svarer på.
Sykefraværet ved Oslo Approach har til opplysning ligget under en prosent hittil i år. At en del mennesker i SAS i det siste har fyrt løs mot Avinor og flyveledere ved enhver anledning skaper et klima for samarbeid som er svært lite konstruktivt.
ATC og operatørene er nødt til å samarbeide nært og godt for å finne gode løsninger for sluttkunden og jeg synes derfor det er synd at aktører i bransjen driver med slik "skittkasting" ovenfor samarbeidspartnere.
Når det gjelder lønnsoppgjøret aner jeg ikke hva som er blitt diskutert og tilbudt men jeg maner NFF til å tenke seg grundig om før de går til plassoppsigelse. Flyvelederne som profesjonsgruppe har tydeligvis en jobb å gjøre ift omdømmebygging og en streik er i det henseende lite gavnlig.
Tommy777: Din sylskarpe analyse av luftfarts-Norge begynner å bli trøtt lesning.
Et tips.
Les hva jeg skriver i lys av det jeg faktisk svarer på.
Så kan vi snakke samarbeidsklima etter det.
For jeg er helt enig med deg, skittkasting hører ikke noe sted hjemme, like lite som en streik i flybransjen hvor regningen plukkes opp av selskaper som allerede sliter.
Så igjen, før du henger noen, se hva de skriver og eventuelt svarer på.