Streiketråden 2024 (status/oppdatering om streiker)

Re: Streiketråden 2024

Også meldt om streik blant sikkerhetsvakter i Tyskland denne uken i følge Nettavisen, hvilket vil ramme flytrafikken.

Leser det trues med Lufthansastreik på onsdag. Forstår jeg det rett er det bakkeansatte?

Hola para Miami.

Da ble returen med Lufthansa kansellert på grunn av streik. Hva var disse reglene igjen da? EU komp? Hotell? Leiebilen?

Takk.

Hola para Miami.

Da ble returen med Lufthansa kansellert på grunn av streik. Hva var disse reglene igjen da? EU komp? Hotell? Leiebilen?

Takk.

Slipper å betale noe for bonusdagene… En gladsak spør du meg.

Ny uke, ny streik hos Europas streikeflyselskap nummer en: Lufthansa

Denne gangen teknikerne. 3 dagers streik, foreløpig går det greit, men får se utover dag 3, om alt er flyvedyktig.

Ny uke, ny streik hos Europas streikeflyselskap nummer en: Lufthansa

Denne gangen teknikerne. 3 dagers streik, foreløpig går det greit, men får se utover dag 3, om alt er flyvedyktig.

Har de lært av Engelskmenn?:8:

Tyskerne er glade i å streike!

Nok en Lufthansa streik blant bakkemannskapet Tors- fredag (7.3 + 8.3) denne uken.
Ingen opplysninger om hvilke flyplasser som blir rammet.
Dette begynner å ligne slik SAS i Danmark var en periode (selv om det der var mer akutt og uannonsert enn her).

Deutsche Bahn streiker også mot slutten av uken. Altså lurt å flytte tysklandsreisen..

Fikk nettopp melding fra Lufthansa om at LH859 OSL-FRA er kansellert på lørdag 9/3. Er vel følgeskader av streiken vil jeg tro.

Fikk nettopp melding fra Lufthansa om at LH859 OSL-FRA er kansellert på lørdag 9/3. Er vel følgeskader av streiken vil jeg tro.
Streiken varer vist fra ons 6.3 kl 20:00 til lør 9.3 kl 07:10.
Og siden LH859 som regel kommer inn fra Frankfurt som LH866 som går kl 06:55, så kan nok innstillingen skyldes følgeskader av streiken ja.

Hvem handler SAS på FRA? Flyr de som normalt til FRA?

Tyskerne er glade i å streike!

Nok en Lufthansa streik blant bakkemannskapet Tors- fredag (7.3 + 8.3) denne uken.
Ingen opplysninger om hvilke flyplasser som blir rammet.
Dette begynner å ligne slik SAS i Danmark var en periode (selv om det der var mer akutt og uannonsert enn her).
Det kan hoeres ut som det ikke er Lufthansa som streiker denne gangen, Airside bakke tjenester - bagasje etc. er det jo Flyplassene som driver for alle

Deutsche Bahn streiker også mot slutten av uken. Altså lurt å flytte tysklandsreisen..

Det kan jo hoeres ut som det er en fagforening som inkluderer tog og bagasje handling som er i streik - ikke Lufthansa ansatte.

Hvem handler SAS på FRA? Flyr de som normalt til FRA?

Om det er slik mistenker vil denne streiken ogsaa ramme SAS, i Tyskland er det jo handling selskap som sjekker inn og ombordstigning, mens alle tjenester ute paa bakken er det Flyplassen som driver e.g. FRAPORT i Frankfurt.

Back