Streikefare i SAS DK fra 20.3

BU595

ScanFlyer Silver
Medlemsmeddelelse - sammenbrud i forhandlingerne
--------------------------------------------------------------------------------

Med stor beklagelse må CAU meddele at de igangværende forhandlinger med SAS om fornyelse af overenskomsten er brudt sammen.

På trods af, at SAS ikke på noget tidspunkt, seriøst er gået ind i forhandlingerne om de enkelte punkter i CAU´s krav, har SAS erklæret at de ikke ser nogen mulighed for at fortsætte forhandlingerne.

Resten her : http://www.boarding.no/art.asp?id=25687

Same procedure as last year :rolleyes: :angry:

Og nok engang er det sjarmtrollet Verner og hans CAU som ikke kan bli enige.

"...og det virket ærligt talt som om SAS (Danmark) har en klar strategi om å komme med i et stort og samlet forlik for hele arbeidsmarkedet, sier CAU-leder Verner Lundtoft Jensen til Børsen og Ritzau. "

Og enten er dansken min dårligere enn jeg trodde, eller sier han her at CAU er hevet over alle andre og skal ha sine egne spesial avtaler?

Dette begynner å bli litt for dumt. Jeg skjønner ikke hvordan de greier å være seriøse i sine forhandlinger?! Nei man kan ikke ha tre elle fire streiker på rad !! Krokodilletårene er forlengst tørket inn:old

Dette her blir jo bare for dumt. Greit at man skal forhandle, men hallo vi er da ikke i Frankrike heller... Og snart fremstår SAS Danmark sin kabinforening som en gjeng med suttre unger... Som bare skal ha og ha og ha:baeh

Originally posted by ThomAAs

Dette her blir jo bare for dumt. Greit at man skal forhandle, men hallo vi er da ikke i Frankrike heller... Og snart fremstår SAS Danmark sin kabinforening som en gjeng med suttre unger... Som bare skal ha og ha og ha:baeh

Vi har dessverre en slik forening i Norge også. De truet med streik i februar hvis de ikke fikk det som de ville. De ville streike for å få en avtale som de hadde fått uansett!!!!
Kommer du fra en "falittbedrift" (def fra KT) så ser man annerledes få verden!

Originally posted by Thomas

Og snart fremstår SAS Danmark sin kabinforening som en gjeng med suttre unger

Snart? - De har vel gang på gang med denne samma regla bevist dette.. :rolleyes:

Greit da, jeg gir meg... Tenkte jeg skulle være litt snill;)

Men nå er vel ikke det så mye bedre her i Norge da... hehe

Ja CAU i Danmark, går vel ikke akkurat - for å være den mest "enkle" kabinforening å samarbeide med. Men så og si alle kabinansatte i SAS Danmark er organisert i CAU, på deres egne sider - kan man lese at de har 1.500 medlemmer (med en organisasjonsprosent på nesten 100%). Så siden man ikke har noe réelt alternativ, vil jeg vel selv måtte melde meg inn der - men har alltid fått inntrykk av (i medier) at CAU er en smule "kranglete".

Synd for SAS om det skulle bli streik i selskapet igjen. Synes det virker som om det er en regel at man SKAL streike....og at unntaket er å ikke streike.

Originally posted by Blackhawk

Ja CAU i Danmark, går vel ikke akkurat - for å være den mest "enkle" kabinforening å samarbeide med. Men så og si alle kabinansatte i SAS Danmark er organisert i CAU, på deres egne sider - kan man lese at de har 1.500 medlemmer (med en organisasjonsprosent på nesten 100%). Så siden man ikke har noe réelt alternativ, vil jeg vel selv måtte melde meg inn der - men har alltid fått inntrykk av (i medier) at CAU er en smule "kranglete".

Man har alltid et "reelt"alternativ. Selv om en forening, i dette tilfelle CAU, har "herredømme" så betyr ikke det at man kan/skal godta alt. Dersom foreningen fører en tvilsom linje, så er noen nødt til i si klart fra. Evt. også bryte ut. det finnes alltids en annen forening man kan være medlem av.

"Alle de andre gjør det, så da må jeg også" holder ikke.

Cloudius

Back