• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Streik på Stansted

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Streik på Stansted

Fra Boarding.no:

Kan ramme easyJet og Ryanair:
Varsler stuerstreik på London - Stansted
Det blir stuerstreik også på London - Stansted. De ansatte i bakke-serviceselskapet Swissport vil den 1., 3. og 11. november legge ned arbeidet i 24 timer. Årsaken til konflikten er uenighet om lønnstillegg.

Stuerne på London Stansted legger ned arbeidet i tre ganger 24 timer.
Streikebølgen blant de britiske bagasjestuerne har også nådd "lavprisflyplassen" London - Stansted.

Den 1. , 3. og 11. november vil rundt 200 ansatte i handlingselskapet Swissport legge ned arbeidet i 24 timer.

Konflikten vil blant annet ramme lavprisselskapene easyJet og Ryanair.

Årsaken til konflikten er at de ansattes fagforeninger ikke har fått gjennomslag for et krav om én prosents lønnsøkning utover arbeidsgivernes tilbud på 3.75 prosent, melder This is London.

Replying to Topic 'Streik på Stansted'

DY bruker Groundstar, så vidt jeg husker, så de slipper vel unna.

Originally posted by Isbamse

DY bruker Groundstar, så vidt jeg husker, så de slipper vel unna.

Groundstar ble kjøpt av Swissport tidligere i år, men om de er blitt integrert ennå vet jeg ikke.

Groundstar er integrert i Swissport så her blir nok DY rammet.

SAS logoen i posten forvirret meg litt her, SAS har vel ikke operasjoner på STN lenger, eller ?

:spin:

Enig, ble litt forvirret av det jeg også....

Men så var det postet av EB og da så.... hehe :spin:

Hmmm Det skulle vært et EU flagg....

Originally posted by Olebno

Groundstar er integrert i Swissport så her blir nok DY rammet.

Correction. I følge meget godt informert kilde, har Swissport/Groundstar en egen gruppe som handler Ryan. Det er denne gruppen som truer med streik.

Back