• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ikke streik i Widerøe

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Ikke streik i Widerøe

Enighet i flygerkonflikten i Widerøe
Seks timer på overtid har partene i flygerkonflikten i Widerøe blitt enige om et forslag som nå skal sendes ut til avstemning.



Fra Riksmeklingsmannens kontor får NTB opplyst at partene er blitt enige om en løsning på konflikten, og at forslaget til løsning skal ut til avstemning hos medlemmene med en svarfrist satt til 17. september.

Fristen i meklingen gikk ut ved midnatt, men partene måtte ta natten til hjelp for å komme fram til enighet og dermed hindre at 350 flygere la ned arbeidet fredag morgen.

Brudd i vår

Widerøes flygere og selskapet brøt lønnsforhandlingene allerede i vår, men plassoppsigelsen ble først varslet til etter sommerferien og meklingen ble innledet i Oslo onsdag formiddag.

Konflikten i Widerøe gjelder det ordinære mellomoppgjøret våren 2007. Uenigheten dreier seg om lønnsnivået i selskapet som er ett av dem som går bra i SAS-konsernet. Nylig la SAS fram et dårlig halvårsregnskap for hele konsernet, men den norske delen av virksomheten gikk utmerket og sto for storparten av overskuddet i selskapet.

Flygerforeningen i Widerøe er lite fornøyd med at medlemmene tilbys meget små lønnstillegg i en situasjon der overskuddene kommer nettopp fra Widerøe og den norske delen av SAS.
 
Back
Top