Som følge av streikevarsel fra pilotforeningene i Danmark, Norge og Sverige, tar SAS preventive grep for å minimere konsekvensene for reisende og ansatte. Det betyr at et antall flyavganger vil bli kansellert 26APR19 inntil 12:00CET, for å unngå at reisende og crew ikke kommer seg hjem igjen. Hvis du har booket en reise, vennligst sjekk status på din flight før du reiser til flyplassen.
Kjenner jeg er glad for at vi har to selskaper sånn i det daglige!Da er streiken et faktum i følge alle media
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Hårde ord fra Jacob i Sydbank til piloterne:
“På mellem 10 og 14 dage vil det overskud på en milliard svenske kroner være væk, som jeg havde regnet med,” siger Jacob Pedersen til CHECK-IN.dk.
Sydbank-analytikeren, der har fulgt SAS gennem 15 år er usædvanlig hård i sin kritik af piloternes ageren, da det, ifølge ham, ødelægger de flotte resultater, som SAS har skabt gennem de senere år.
“Piloternes magt i forhold til at kunne smadre selskabets indtjening har jeg ikke set tilsvarende i andre virksomheder, som jeg har dækket,” siger Jacob Pedersen.
https://check-in.dk/svenske-sas-piloter-i-strejke/
Tjo, men det er egentlig sjovt så få der stiller spørgsmålstegn ved ledelsens ageren i forhold til at oprette et selskab med base i London, der flyver skandinavisk produktion med løst kontraktansatte og det brud på loyalitet det viser for de nuværende medarbejdere. Man kunne da for længe siden have indset at det ville føre til en konflikt hvis den analytiker titel man ifører sig var noget værd.
Vi andre går ikke ud i strejke, hvis ikke vi kan få opfyldt vores lønkrav og andre jobmæssige forhold. .
Nå ble min «fredete»
Følger han ikke med i timene? Hvor mange andre yrkesgrupper har ikke gjort nettopp dette for å få bedre lønn og betingelser?
Artig.
7. april kjøpte jeg fleksibel billett for en reise i dag fra TRD til OSL for 1179,-. Nå ser det likevel ut til at mitt SK359 ikke blir rammet av streik.
Kjenner jeg er glad for at vi har to selskaper sånn i det daglige!
0 flex billetter, som forsåvidt er forståelig, omstendighetene tatt i betraktning.
OBS! På appen og på avinor sine sider står det at flyet er kansellert. Anbefaler derfor ingen å stole på denne nettsida: https://www.sas.no/traffic-information/operating-flights/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.