Uten å kritisere din luktesans for mye, sikker long-covid, så er jeg selv litt overrasket over tidsbruken her. Både partene i mellom, og selv med en regjering som uansett politisk ståsted ikke alltid kan sies at de saler og rir samme dag
Utfallet, i kroner, virker nå såpass gitt, at jeg føler det nå er en helt unødvendig uthaling og dertil ramming 3. part. Ikke først og frem Per Sandberg som skal på fylla i Syden, men heller tante Olga som i dag skulle fått cellegift i Tromsø. Og den heller generelle ulempen for samfunnet.
Det betyr ikke at flyteknikere ikke fortjener bedre vilkår og mer enn 3,7% mer i lønn. Men det er ikke helt sånn det funker
Men den generelle ulempen for samfunnet er det lockdownen til NHO som står for, ikke flyteknikerenes streik slik den var?
Føler uansett det er det samme spørsmålet som sikkert har blitt stilt siden tidenes morgen på dette forumet - hva er vitsen med streik om det ikke gir en generell ulempe for samfunnet? Det *skal* jo både høres og sees og føles, drittkasting mellom arbeidstaker og giver kan man gjøre på møterom. Streik skal vel være en siste resort for å understreke hvor viktig ens arbeid er, og dermed også hvorfor bl.a lønnsøkning er fortjent. Hva forventer man, at streiken kun skal lamme Oslo-Kristiansand - hvor man uansett kan kjøre ganske raskt fra A til B?
Jeg synes flyteknikerene blir kastet under en buss av føleri og urettferdig behandling.