Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

Det verkar som du hintar att sjukfrånvaron är pga allt detta, och om så är fallet är det verkligen sjukt! Inget beslut har tagits, de anställda har ett jobb att gå till (detta kommer med största sannolikhet ändå inte ändras vid ett beslut) och de har kunder att ge service. Hur i hela världen kan man då vara "sjuk" i protest?????? Galet! Och kanske säger en del om detta företag... :rolleyes:

Det er ingen protest eller aksjon, men derimot mer en reaksjon, nå skal det og sier at det er varierende hva den enkelte velger å gjøre og om det er enn egen protestaksjon fra noen så kan jeg ikke svare for alle. Det var samlet til møte med ledelsen i SGS Norge (Gorm) og SGS OSL , fagforeningsrep'er (bl.a. Olav Lie) hvor vi fikk orientering om hvordan ståa er. Blant annet var utsettelsen allerede bestemt på fredag. Budskapet fra fagforeningene var at aksjoner og streik var ikke veien å gå, de mente at SGS styrke var blant annet at vi faktisk står på for bedriften også i motbakke og ihvertfall ikke før skuta er i ferd med å synke og som jeg tenkte da at vi er nok ikke noen 'go harryer' eller 'gisseltakere'. Så får vi håpe at ledelsen og publikum setter pris på det og støtter oss, og hvis så ikke er tilfelle får vi ta det til etterretning.
Det kom også fram fra ledelsen at et delsalg var for å forberede grunnen for å selge helt ut...
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor må man modifisere en splitter ny maskin ( LN-WDE ) som kommer direkte fra fabrikken? Det høres utrolig ut.

Fordi maskinen er produsert uten de modifikasjoner som har kommet siste par måneder i forhold til understell og harness. Og det er egentlig ikke så utrolig. Det er ikke slik at man stopper å produsere et fly på "samlebåndet" for å vente på at modifiseringer skal ferdigutvikles, godkjennes, deler produseres, for så å gjøre flyet ferdig. Da ville man hele tiden operere med forsinkelser og kunne aldri gi kundene konkrete leveransedatoer. Så derfor gjøres normalt et fly ferdig som det er og evt. modifikasjoner gjøres i etterkant. Så det er altså ikke noe utrolig med det, men ganske normalt. Fabrikken kunne sikkert levert maskinen ferdig modifisert, men hvis WF har kapasitet og kompetanse (som de har) for å gjøre det som må gjøres - så er det ingen stor grunn til at WF ikke skal gjøre det selv. Kanskje det til og med er billigere og mer tidseffektivt.

Det blir som når du kjøper en ny datamaskin - du må likevel laste ned programvareoppdateringer for å få en maskin som er up-to-date. Enkel sammenlikning, men prinsippet er jo det samme :)
 
Re: Stormøte 17 desember

...og nå ligger Q400 inne i bookingsystemet fra ca 30.mars (mulig tidligere også, men jeg gjorde bare noen enkle søk TRD-TRF)
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor må man modifisere en splitter ny maskin ( LN-WDE ) som kommer direkte fra fabrikken? Det høres utrolig ut. Det vil være en stor tabbe av SK/WF og returnere Q400 i trafikk. Da vil man få en tillitsknekk i markedet. Dette vil garantert bli sak i media. SGS TRD er forøvrig meget glade for at ruten TRD-CPH nå går når den skal....De er kjempefornøyde med Blue Line og deres F100.
Er nok ikke så veldig glad for å laste F100 stuerne i trd nei,makan til møkka fly, eller som de nederlanske mekkene som er der sier det:fu..ing fokker.
 
Last edited:
Re: Stormøte 17 desember

Trafikk er fornøyd i allefall;) Er stuerne fornøyd med noe i det hele tatt:question:
 
Re: Stormøte 17 desember

F100 (og ikke minst F70) er GRUSOM bakerst for stuere...

Det kan vel til og med CK bekrefte...

Og stuere klager ikke på alt!!!
 
Re: Stormøte 17 desember

...og nå ligger Q400 inne i bookingsystemet fra ca 30.mars (mulig tidligere også, men jeg gjorde bare noen enkle søk TRD-TRF)

Det er altså slik de flygende i WIF får informasjon om flåte-utnyttelsen? :)
 
Re: Stormøte 17 desember

Jeg stakk inn på flyzed.com og som TCAS sier, sannelig, der ligger Q400 inne med flytype både på TRD-TRF/CPH. Overgangen fra Fokker 100 til Q400 på TRD-CPH skjer allerede 01.02.08.
 
Re: Stormøte 17 desember

F100 (og ikke minst F70) er GRUSOM bakerst for stuere...

Det kan vel til og med CK bekrefte...

Og stuere klager ikke på alt!!!

Grusom ???? Har du prøvd aft belly på en SE-210. Der var det trangt!!:old
 
Re: Stormøte 17 desember

Overgangen fra Fokker 100 til Q400 på TRD-CPH skjer allerede 01.02.08.

Jeg tror nok 1.februar er litt tidlig siden de (SAS) ikke forventer å komme i havn med forhandlingene med Bombardier før i løpet av januar/begynnelsen av februar. Men det kjem nok :)
 
Re: Stormøte 17 desember

Jeg tror nok 1.februar er litt tidlig siden de (SAS) ikke forventer å komme i havn med forhandlingene med Bombardier før i løpet av januar/begynnelsen av februar. Men det kjem nok :)

Ruten er iallefall satt opp med Q400 fra 01.02.08. Men det hele er jo ikke avgjort enda så jeg forstår ikke hvorfor Q400 ligger inne i reservasjonssystemene.
 
Re: Stormøte 17 desember

Ruten er iallefall satt opp med Q400 fra 01.02.08. Men det hele er jo ikke avgjort enda så jeg forstår ikke hvorfor Q400 ligger inne i reservasjonssystemene.

Det er ikke fordi de har vært det fra gammelt av da?
 
Re: Stormøte 17 desember

Nei jeg tror ikke det, SK's rute TRD-ARN står med M80. Anyway, Watle sier jo også at CRJ900 utredes, så her er ingenting avgjort slik jeg oppfatter det.
 
Re: Stormøte 17 desember

Nei jeg tror ikke det, SK's rute TRD-ARN står med M80. Anyway, Watle sier jo også at CRJ900 utredes, så her er ingenting avgjort slik jeg oppfatter det.

Kommer nok en pressemelding om en dag eller to.;)
 
Seigpining Av Sas Ansatte?????

Nok en gang utsetter SAS salg av datterselskaper.Hvorfor gjør de dette?Tror det er få mest mulig tid å bli ferdig med prossessene sine.
Tenker de ikke på human facktor.
Dette er likt da SAS overtok Braathens.langpining av ansatte..
Er Spanair blit solgt og hvem er så dum å kjøpe BM aksjene som har kostet SAS mange peng.
Jeg kjenner ulla på kroppen.
 
Re: Seigpining Av Sas Ansatte?????

Er det mulig å samle alt dette i EN post?

Det startes jo 2 poster daglig om dette emnet.
 
Re: Seigpining Av Sas Ansatte?????

Er det mulig å samle alt dette i EN post?

Det startes jo 2 poster daglig om dette emnet.

Nå er det samlet. Fokkern anmodes om å telle til 10 før neste post og kansje organisere innslaget noe bedre.

-A
 
Re: Seigpining Av Sas Ansatte?????

Nok en gang utsetter SAS salg av datterselskaper.Hvorfor gjør de dette?Tror det er få mest mulig tid å bli ferdig med prossessene sine.
Tenker de ikke på human facktor.
Dette er likt da SAS overtok Braathens.langpining av ansatte..
Er Spanair blit solgt og hvem er så dum å kjøpe BM aksjene som har kostet SAS mange peng.
Jeg kjenner ulla på kroppen.

BM aksjene er vel en god investering, husk at BM har en mengde slots paa LHR og se hva AF gjoer med sine LHR slots....
 
Back
Top