Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

Det står en ny Q400 på Bombardier-fabrikken som WF opprinnelig skulle hatt...og nå er det bestemt at den skal flys til WF for ganske omfattende modifisering. Tipper vi ser 5 stk Q400 i WF-farger i luften igjen i februar - og da modifisert til "Next Generation" :)

Katastrofe sier nå jeg.
 
Re: Stormøte 17 desember

Det står en ny Q400 på Bombardier-fabrikken som WF opprinnelig skulle hatt...og nå er det bestemt at den skal flys til WF for ganske omfattende modifisering. Tipper vi ser 5 stk Q400 i WF-farger i luften igjen i februar - og da modifisert til "Next Generation" :)
Forklar lige den til offentligheden: SAS flyver vil ikke flyve Q400 mere - men gør det nu alligevel!
Hvorfor skulle fru Olsen bekymre sig om Next Generation Q400, når hun ikke skænker det en tanke om det er en 737classic eller NG737 hun sætter sig ind i? Hun vil alene tænke: "Nej jeg vil ikke flyve Q400 - det er jo dem der falder ned!

Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!
 
Re: Stormøte 17 desember

Kan du utdype den?

Hvorfor kan WF fly Q400, mens SAS må fly CRJ900. Tror du ikke pressen og publikum lurer?? Bare Q400 får en liten feil, står det vel i alle aviser.
Jeg tror dette er dumt. Sats heller på noe nytt.
 
Re: Stormøte 17 desember

Dash-7, jeg ville heller spurt meg: Hvorfor fortsatte alle andre Q400-operatører å fly med sine Q400 mens SAS satte alle SAS/WF sine på bakken? Er ikke det like rart....?

Hvis WF fortsetter med Q400, så vil det være en overgangsperiode på noen få måneder hvor media bryr seg og hvor pax stiller en del spørsmål (men likevel flyr Q400), før det hele roer seg og det er busiess as usual.
 
Re: Stormøte 17 desember

Jo, men jeg tror det vil gi seg ganske kjapt. Medias interesse er kortvarig sålenge det ikke skjer stort. Kall det Dash 8 istedet for Q400, WF har nok av dem ;)
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!

Nå er jo nesten alle som flyr TRF-CPH nordmenn og de deler ikke danskenes skepsis til Q400 og dessuten er det ikke noe konkuranse på TRF-CPH så det spiller ingen stor rolle.


Regionale jet til SAS og Q400 til WF er jo den mest fornuftige SAS kan gjøre. Selv om WF er endel av SAS så oppfattes det ofte blant publikum som et eget selskap
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor kan WF fly Q400, mens SAS må fly CRJ900. Tror du ikke pressen og publikum lurer?? Bare Q400 får en liten feil, står det vel i alle aviser.
Jeg tror dette er dumt. Sats heller på noe nytt.

Skal vi ha noe nytt vil det ta minimum ett års tid for levering og trening/innfasing. Med de kostnadene man har til wetlease, vil dette bli en alt for dyr løsning. Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!
Hvorfor det egentlig? Pax klarer ikke se forskjell på en dash 8-300 eller en dash 8-Q400. Ihvertfall ikke vanlige pax. Det kommer kanskje (les sannsynligvis) bli litt mediadekning til å begynne med, men det vil forsvinne etter en liten stund. Dessuten blir det i såfall en ny generasjon Q400.

Regionale jet til SAS og Q400 til WF er jo den mest fornuftige SAS kan gjøre. Selv om WF er endel av SAS så oppfattes det ofte blant publikum som et eget selskap

Er enig med deg der, WF er et eget selskap med egen AOC og greier. Det er bare eid av Sas.
 
Re: Stormøte 17 desember

Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.

A/B/C/D er ferdig modifisert til et høyere nivå enn det WDE er, selv om WDE er ny fra fabrikken. Samme endringene skal WDE gjennom når den kommer fra Canada. Slik jeg har forstått det.
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor det egentlig? Pax klarer ikke se forskjell på en dash 8-300 eller en dash 8-Q400. Ihvertfall ikke vanlige pax. Det kommer kanskje (les sannsynligvis) bli litt mediadekning til å begynne med, men det vil forsvinne etter en liten stund. Dessuten blir det i såfall en ny generasjon Q400..
Jeg tror mange er i stand til at genkende det "lange rør" - der har været så mange billeder af dem i pressen at de er ret genkendelige.

Er enig med deg der, WF er et eget selskap med egen AOC og greier. Det er bare eid av Sas.
Muligt, men WF er efterhånden nævnt så mange gange i (den danske) pressen at folk godt ved, at det er "same shit", desuden sælges TRF/TRD-CPH som SK
 
Re: Stormøte 17 desember

Jeg tror mange er i stand til at genkende det "lange rør" - der har været så mange billeder af dem i pressen at de er ret genkendelige.

Ja, muligens det er slik i Danmark, men i Norge så har media vist bilder/film av både Dash8-100 og -300 fra Widerøe når de har snakket om Q400. Og passasjerene spør om de flyr Q400 selv om de er passasjer på -100 og -300. Så passasjerer generelt (bortsett fra de som flyr mye) har lite kontroll på hva de egentlig flyr.
 
Re: Stormøte 17 desember

Skal vi ha noe nytt vil det ta minimum ett års tid for levering og trening/innfasing. Med de kostnadene man har til wetlease, vil dette bli en alt for dyr løsning. Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.

Hva er det de gjør med de Q400 vi har, som gjør dem til Q400NG??
 
Re: Stormøte 17 desember

Der kan jeg ikke hjelpe deg, men det er nok en del "forbedringer" som følge av de uhellene som har vært. Et annet alternativ er at de fire første rett og slett byttes inn i mot 4 NG.
Dette vil helt sikkert ta lengre tid med mindre man får andre operatører til å "bytte plass i køen".
 
Re: Stormøte 17 desember

Kall oppgradert versjon av Q400 for Q500, så er problemet med markedets tillit løst.
 
Re: Stormøte 17 desember

En meget fornuftig avgjørelse som sikrer WF fortsatt vekst og utvikling!
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor må man modifisere en splitter ny maskin ( LN-WDE ) som kommer direkte fra fabrikken? Det høres utrolig ut. Det vil være en stor tabbe av SK/WF og returnere Q400 i trafikk. Da vil man få en tillitsknekk i markedet. Dette vil garantert bli sak i media. SGS TRD er forøvrig meget glade for at ruten TRD-CPH nå går når den skal....De er kjempefornøyde med Blue Line og deres F100.
 
Back
Top