store SAS cuts i KBH

Guest

ScanFlyer Gold
fra takeoff.nu
SAS lukker 11 ruter fra København
Fra vinterprogrammet forsvinder SAS-ruterne fra København til bl.a. Beirut og Istanbul – og fra sommerprogrammet bl.a. Cairo og Malaga.
”Vi kigger på lønsomhed og tilpasser hele tiden,” siger SAS Danmarks direktør. SAS får dog snart nye ruter ud af København.
Når flyselskabernes vinterprogram træder i kraft 30. oktober, beskærer SAS kraftigt sine ”marginal-ruter” fra København. Til gengæld åbnes på London City som supplement til Nürnberg og Luxembourg, der startede i efteråret.
Og 5. december åbner SAS mellem København og Arvidsjaur i den nordsvenske vildmark. Ruten åbnes primært fordi tyske bilfabrikker har behov for flytransport til byens testbane, hvor de afprøver nye modeller under ekstreme vintervilkår. Ruten betjenes til udgangen af marts to gange om ugen.

SAS SKÆRER NED I KØBENHAVN
”Da vi overtog Snowflake, viste det sig, at nogle af ruterne ikke var så lønsomme, som vi troede. Den sparede kapacitet bruges på de nye ruter samt flere frekvenser til Stavanger, Bergen, Jönköping og Klaipeda,” siger SAS Danmarks direktør, Susanne Larsen til Take Off og tilføjer, at SAS også kigger på indtægterne fra dansk indenrigs.

”Der har været overkapacitet ud af København, derfor denne tilpasning. Vi skærer et par procent ned og får en mere effektiv produktion,” siger Susanne Larsen.

RUTERNE, DER FORSVINDER
SAS’ fokus på lønsomhed betyder, at hver enkelt rute skal hvile i sig selv, derfor lukkes disse Københavner-ruter 30. oktober:
Beirut, Istanbul, Krakow (Polen), Pristina (Kosovo), Sarajevo (Bosnien-Hercegovina), Vilnius (Litauen) og Zagreb (Kroatien).

Fra sommerprogrammet 2006 til april, er det farvel til Cairo og de spanske destinationer Malaga, Alicante og Mallorca.

Andre justeringer fra SAS på København er, at Gøteborg 9. januar reduceres fra 11 til 8 daglige afgange, mens Stockholm går fra 14 til 13.
1. juli stopper SAS en af sine to afgange på Wien, mens Manchester sænkes fra tre til to daglige afgange.
____________________________________

UNdrer mig, at man cutter på VIE og MAN, når nu Sterling Blue dropper dem
 
Underer mig også at Malaga, Alicante og Mallorca lukkes, her må det vel
forventes at DM/NB holder op med at flyve side by side !
 
Originally posted by Jan
Underer mig også at Malaga, Alicante og Mallorca lukkes, her må det vel
forventes at DM/NB holder op med at flyve side by side !
eller også bliver SK til JK
 
Originally posted by jens
Originally posted by Jan
Underer mig også at Malaga, Alicante og Mallorca lukkes, her må det vel
forventes at DM/NB holder op med at flyve side by side !
eller også bliver SK til JK

Global ?
:musikk :musikk
 
Som der står er der tale om marginal ruter, hvor de fleste flyves 1-2 gange ugentlig - så tabet er ikke så stort!

Mener at jeg et andet sted læste at disse ruter står for ca. 15% af tabet i SAS DK, men kun udgør 2% af kapaciteten.
 
Originally posted by PP
Mener at jeg et andet sted læste at disse ruter står for ca. 15% af tabet i SAS DK, men kun udgør 2% af kapaciteten.
Da burde vel SAS som ikke har MYE penger skåret rutene for lenge siden. Men bra at SAS tar grep og gjør noe mot "problemene".

Også litt overrasket å høre at Snowflake-rutene ikek er så lønnsomme fro SAS som dem først trodde. Snowflake var jo en suksess i følge dem selv......eller kanskje ikke likevel.

Det neste blir vel at SAS lukker disse rutene fordi "passasjerene vil det"...som ser ut er en standardsetning som blir benyttet ved ethvert konseptskifte etc....noe jeg har minestore tvil til enkelte ganger.:)
 
Originally posted by Jan
Underer mig også at Malaga, Alicante og Mallorca lukkes, her må det vel
forventes at DM/NB holder op med at flyve side by side !
Ikke så rart det.. alle nordmenn som før MÅTTE via CPH flyr nå direkte med SASBraathens..:p
 
Back
Top