Store Danske virksomheder dropper SAS

Din deltakelse i denne traaden beviser hvor ufattelig lite du vet om hvordan profesjonelle forretningsfolk reiser og om hvordan flybonus fungerer.

Ikke noe vits for meg aa si mer. De andre deltakerne i traaden har jo plukket fra hverandre svadaen din for lenge siden :D

hehe ;)

men kunne feks utenlandstrafikken fra OSL sett annerledes ut i dag med fortsatt bonuspoeng? Jeg vil tenke meg at mange velger bort å fly via OSL fordi de ikke får bonuspoengene på innenriks, og når de allikevel skal mellomlande og flyr fra feks TRD, BGO, SVG, KRS så hvorfor innom OSL når man ikke kan tjene bonuspoeng på det og i tillegg KL og LH har et godt tilbud fra alle byene?

Fantastisk tråd!!! Selv VG klarte ikke å skrive mer enn en bitte liten notis om denne saken...

Så skrev vel neppe VG noe særlig om hvorfor (ikke) bonuspoeng er konkurransevridende/unødvendig/ect... Her på forumet kan vi virkerlig kunsten ved å gå OT. :up:

Jeg konkluderer med at dette med bonus og dens fordeler er noe som forsvares med nebb og klør uansett konsekvenser og at det nærmest er en hellig ku for mange. Men en intressant tråd er det virkelig, det må jeg si.

Og heldigvis har de "profesjonelle forretningsfolkene" ingen mulighet til bonus på norsk innenriks. Jeg har jobbet flere år i reisebyrå og vet hva bonus kan gjøre med folk;)

Jeg håper det fungerer annerledes i Tommy land over there!

Last edited:

Det gjør det, og SAS har mye å lære av bonussystemene man bruker her. Norwegian også ... tenk f.eks. å kunne betalt gebyrer og ekstratjenester med opptjente Rednose-miles ... ;)

Jeg konkluderer med at dette med bonus og dens fordeler er noe som forsvares med nebb og klør uansett konsekvenser og at det nærmest er en hellig ku for mange. Men en intressant tråd er det virkelig, det må jeg si.

Og heldigvis har de "profesjonelle forretningsfolkene" ingen mulighet til bonus på norsk innenriks. Jeg har jobbet flere år i reisebyrå og vet hva bonus kan gjøre med folk;)

Det var vel rundt 1995 du jobbet i byraa :p paa tide med en virkelighets sjekk ??;)

Hvis du er misfornøyd med lønn og goder så finnes det andre jobber.....og gudskjelov så er poengene borte på norsk innenriks. Ingen vil tilbake til de tider da folk reiste fra BGO til CPH via OSL bare for å få mer poeng. Bonusen skapte unaturlige reisemønstre og jeg kan aldri tenke meg at dette var optimalt for bedriftene. Husker med grøss tiden da jeg jobbet i bryå og kundene ville ha mellomlandinger og flybytte i stedet for direkte og mindre poeng.

Jeg reiser vel halvparten av reisene mine til CPH via OSL fra TRD, rett og slett fordi direkteflyene går 3ggr om dagen, og er dyre. BGO har sikkert bedre dekning med direkteavganger, men med de frekvensene det flys på OSL-CPH og OSL-BGO skal du ikke se bort fra at tid kan spares på en ekstra landing.

Det værste jeg har vært borti var fra Køln, via Munchen til CPH og så til TRD. Tro meg, det var absolutt ikke for å samle poeng, men for å spare penger. Reisetiden ble 7 fra hotellet og 7 inn døren i trondheim. Til sammenlikning tok turen ned til Køln ca 5 timer... Gjett hva jeg hadde prioritert når det gjelder returen, om prosjektet hadde hatt litt bedre økonomi.

Folk har endret jobbvaner de siste årene, flere og flere vil tilbringe mer og mer tid hjemme. Tiden da folk la inn mellomlandinger for å få flest mulig bonuspoeng må i dag i så fall bare gjelder noen svært få mennesker.

Hva ler du av? Tenk deg om så skjønner du hva jeg mener. Bonus er tull!

Antar at du ikke har kort fra super'n heller da, jfr. Trumfkort, Lofavør, etc.
du benytter deg av, eller slikt fjas, for det er jo samme fjaset, som BU662, de må jo og ta pengene fra noen de også.

Folk har endret jobbvaner de siste årene, flere og flere vil tilbringe mer og mer tid hjemme. Tiden da folk la inn mellomlandinger for å få flest mulig bonuspoeng må i dag i så fall bare gjelder noen svært få mennesker.

Vi kan håpe på det, men vær nå ikke så skråsikker på det, hvis bonus hadde blitt innført på norsk innenriks så skal du ikke se bort i fra at bonusjegerne hadde kommet på banen igjen;)

Back