Store Danske virksomheder dropper SAS

Er det noen som snakker om bonustripper her? Det som er mest attraktivt for en som reiser mye i joben er oppgraderingene, loungene, prioriteringene .. alle tingene som gjør hverdagen som road warrior lettere, IKKE gratisreisene. De som reiser riktig mye er sjelden interesserte i å reise med fly på fritiden ....
 
Det er fri konkurranse på norsk innenriks, uten fordyrende og konkurransevridende bonuspoeng. Til det beste for privatreisende, bedrifter ( som får billigere reiser ) og flyselskapene.

Pardon my French - men det der er BULLSHIT.

Der er ikke fri konkurrence på det norske og svenske marked. Den ene aktør lever med stærkt begrænsede handlemuligheder, for at en anden kan komme ind. Vel at mærke kunne den anden aktør have valgt at lave sit eget bonus/loyalitetsprogram - men næh nej de skulle have fødselshjælp.

Fri konkurrence? NO WAY! Statsstyret marked med kunstigt lave priser.
 
Jeg vil påstå at de bonussystemer der findes på markedet idag er konkurrenceforvridende, fordi de kan tryne mindre nystartede flyselskaber, der ikke kan tilbyde bonuspoints.

Det er en påstand. Der er intet der forhindrer et lille selskab i at tilslutte sig et andet selskabs bonusprogram (eksempelvis QI der var del af 2 programmer, EZ er en del af BA's).

Nu er det jo ikke nogen naturlov, at en ny aktør skal have fødselshjælp (bortset fra i Norge :-) ) Vil man spille bold med de store drenge i klassen må lære reglerne at kende først.
 
Nå er det vel kun i Norge det er forbud mot bonuspoeng nå. I Sverige ble dette forbudet hevet i vår.
 
At bonusprogrammer kun er til fordel for de rejsende og ikke arbejdsgiver, holder heller ikke vand. Ved at jeg nu er Miles and More Sølv har jeg mere bagageallowance, det gør at når jeg på mine rejser skal have mange dokumenter/udstyr etc. med, skal jeg ikke længere betale overvægt (som firmaet skulle refundere) - på en tur til Kina løber det hurtigt op!

Modstanden mod bonuspoint bunder ene og alene i misundelse!
 
Er det noen som snakker om bonustripper her? Det som er mest attraktivt for en som reiser mye i joben er oppgraderingene, loungene, prioriteringene .. alle tingene som gjør hverdagen som road warrior lettere, IKKE gratisreisene. De som reiser riktig mye er sjelden interesserte i å reise med fly på fritiden ....



SAS hadde vel et opplegg på dette før bonuskortenes tid. RVC. Funket vel greit det eller?
 
på alle ruter?
Nei, ikke på alle, men på de tyngste rutene i hvert. Det er vel fortsatt noen ruter som er kontraktsruter, eller noe slikt, som ikke gir. Akkurat som Widerøe sine kontraktsruter ikke gav poeng i Norge back in the days.
 
Fri konkurrence? NO WAY! Statsstyret marked med kunstigt lave priser.

Da er det synd at det var en høyrestatsråd som avskaffet et slikt konkurransevridende bonussystem innenlands i Norge. Selv med dette eminente bonussystemet inntakt på utenlandsflightene fra Norge så har SAS tapt andeler så det synger. Og så putter statsmakten inn rundt en tre milliarder kroner i dette tapsforetaket for å fortsatt la det flyte, det er vel ikke noen subsidiering?
 
Selv med dette eminente bonussystemet inntakt på utenlandsflightene fra Norge så har SAS tapt andeler så det synger

Ikke noe eminent med dette bonussystemet lenger. SAS er sin egen beste fiende på dette området ..... Det er ikke DY som stikker av med high-yield trafikken - det er fullservice-selskapene med mer effektive bonusprogrammer ..
 
Det er fri konkurranse på norsk innenriks, uten fordyrende og konkurransevridende bonuspoeng. Til det beste for privatreisende, bedrifter ( som får billigere reiser ) og flyselskapene.

Pisspreik. Bonusprogrammer er ett markedsredskap og det er unikt for Norge at man ikke tillates aa konkurrere paa fritt grunnlag
 
Det er ikke DY som stikker av med high-yield trafikken - det er fullservice-selskapene med mer effektive bonusprogrammer ..

Har ikke sett en eneste high-yield-passasjer på lenge jeg. Hos oss har vi mer enn halvert utgiftene på flyreiser siste året, og det uten å redusere flydd distanse i det hele tatt. Selv adm.dir. flyr på turistklasse verden rundt - og ingen av disse turene har noen komponent av SAS inne i bildet. Det som ER viktigst er minst mulig tidsforbruk på reisen.
 
Da er det synd at det var en høyrestatsråd som avskaffet et slikt konkurransevridende bonussystem innenlands i Norge. Selv med dette eminente bonussystemet inntakt på utenlandsflightene fra Norge så har SAS tapt andeler så det synger. Og så putter statsmakten inn rundt en tre milliarder kroner i dette tapsforetaket for å fortsatt la det flyte, det er vel ikke noen subsidiering?

800 millioner bidro den norske stat med....ikke 3 mrd
 
800 millioner bidro den norske stat med....ikke 3 mrd

Det er vel også statsmakter i Sverige og Danmark som bidro. Du må lære deg å lese hva som står, ikke hva du tror det står (når du har visse briller på).
 
Da er det synd at det var en høyrestatsråd som avskaffet et slikt konkurransevridende bonussystem innenlands i Norge. Selv med dette eminente bonussystemet inntakt på utenlandsflightene fra Norge så har SAS tapt andeler så det synger. Og så putter statsmakten inn rundt en tre milliarder kroner i dette tapsforetaket for å fortsatt la det flyte, det er vel ikke noen subsidiering?

LOL.. Here we go again.. SAS er aksjonaerer av fri vilje, den eneste maaten aa konkludere med at det er subsidiering er mangel paa forstaaelse hvordan aksjemarkedet fungerer.

SAS sitt bonussystem er meget godt for de som reiser fullpris og business, men jeg er enig i at Eurobonus i naavaerende stand er ett elendig, men det kunne vaert en meget viktig del i konkurransen mot Norwegian dersom det har blir gjort skikkelig
 
Det er vel også statsmakter i Sverige og Danmark som bidro. Du må lære deg å lese hva som står, ikke hva du tror det står (når du har visse briller på).

Du skrev statsmakten (entall), ikke statsmaktene (flertall):old At du da mener både Norge, Sverige og Danmark er det da umulig for meg å vite
 
Statsmakten utgjør 50% i SAS - punktum finale.

Jeg synes også at staten ikke skal aksjer i noe flyselskap, men er det noen kjøpere? Næ ...
 
Statsmakten utgjør 50% i SAS - punktum finale.

Jeg synes også at staten ikke skal aksjer i noe flyselskap, men er det noen kjøpere? Næ ...

Det er jeg enig i. Emisjonen til SAS var overtegnet, saa det tyder paa at det faktisk salgbart
 
Har ikke sett en eneste high-yield-passasjer på lenge jeg. Hos oss har vi mer enn halvert utgiftene på flyreiser siste året, og det uten å redusere flydd distanse i det hele tatt. Selv adm.dir. flyr på turistklasse verden rundt - og ingen av disse turene har noen komponent av SAS inne i bildet. Det som ER viktigst er minst mulig tidsforbruk på reisen.

OJB er ett godt eksempel paa mange tusen high yield passasjer
 
Pardon my French - men det der er BULLSHIT.

Der er ikke fri konkurrence på det norske og svenske marked. Den ene aktør lever med stærkt begrænsede handlemuligheder, for at en anden kan komme ind. Vel at mærke kunne den anden aktør have valgt at lave sit eget bonus/loyalitetsprogram - men næh nej de skulle have fødselshjælp.

Fri konkurrence? NO WAY! Statsstyret marked med kunstigt lave priser.

Kan kun være 100% enig....
 
Back
Top