Stockholmstråden

Matbutikker etc. I nærheten av arlanda

Skal på en beholde-sølvkort-tur til Stockholm på tirsdag, har ca tre timer i Sverige så planen var å lokalisere lounge og sløve, men hvis det finnes noen butikker ala ICA etc. I relativt nær avstand til flyplassen kunne det jo vært kjekt å ta med litt svenske godsaker hjem.

Finnes noe slikt? Ikke noe i mot å ta buss et lite stykke, men mener å huske at turen inn til selve Stockholm er litt i overkant lang til at det svarer seg.

Re: Matbutikker etc. I nærheten av arlanda

Du må vel inn til Märsta, som ligger rett vest for Arlanda. Buss 583 går hver halvtime og bruker ca 15 min.

da er det vel nesten like greit å dra inn til byen sånn tidsmessig. Ser man får halv pris på flytoget som student, tar 20 minutter og går sikkert en smule oftere enn den bussen.

Flygtåget, Arlanda Express går var 15:e minut. Större utbud inne i Stockholm än i Märsta också.

Skal på en beholde-sølvkort-tur til Stockholm på tirsdag, har ca tre timer i Sverige så planen var å lokalisere lounge og sløve, men hvis det finnes noen butikker ala ICA etc. I relativt nær avstand til flyplassen kunne det jo vært kjekt å ta med litt svenske godsaker hjem.

Finnes noe slikt? Ikke noe i mot å ta buss et lite stykke, men mener å huske at turen inn til selve Stockholm er litt i overkant lang til at det svarer seg.

Du kan ta gratis shuttlebuss til Choice-hotellet som ligger i Arlandastad, det er bare noen kilometer ifra terminalen. Der finnes en svær ICA-butikk, samt et par andre butikker.

Re: Stockholmstråden

Kona skal på jentetur til Stockholm og lurer derfor for tips til enten en gastropub eller annet lignende uformelt sted i nærheten av Stureplan for muligheter for en litt sen middag dagen de ankommer. En gjeng med jenter så type fotballpub er lite interessant

Kona skal på jentetur til Stockholm og lurer derfor for tips til enten en gastropub eller annet lignende uformelt sted i nærheten av Stureplan for muligheter for en litt sen middag dagen de ankommer. En gjeng med jenter så type fotballpub er lite interessant

Litt syd for, men veldig hyggelig:

http://pelikan.se/

Arlanda hotel

Hei
Ser ut til et blir en dag og natt på hotel på Arlanda i slutten av januar.. Noen som har anbefalinger på hotel hvor man kan følge litt med flyaktiviteten? Radisson SkyCity har det utsikt over tarmac?

Re: Arlanda hotel

Hei.
Jeg har bodd en del ganger på Clarion hotel Arlanda airport. Får du et superior rom er det kjempefin utsikt mot flyene. Står til og med kikkert på bordet. Be om rom mot rullebanen. Frokosten er god der og servicen bra. Ganske nytt er det også. Har bodd på Radisson før en gang. Da virket det litt mer slitt. Utsikt var liksom innendørs mot SkyCity, også ut. Så fly, men Clarion synes jeg er best. ;)
PS Har også prøvd å bo i jumbojeten Liv i black box suite. Ikke flyutsikt, men artig å bo på et fly. Gratis shuttlebuss til og fra.

Last edited:
Re: Arlanda hotel

Hei.
Jeg har bodd en del ganger på Clarion hotel Arlanda airport. Får du et superior rom er det kjempefin utsikt mot flyene. Står til og med kikkert på bordet. Be om rom mot rullebanen. Frokosten er god der og servicen bra. Ganske nytt er det også. Har bodd på Radisson før en gang. Da virket det litt mer slitt. Utsikt var liksom innendørs mot SkyCity, også ut. Så fly, men Clarion synes jeg er best. ;)

Tusen takk ! Høres veldig bra ut..

Stockholm tips

Skal til Stockholm i 2 dager neste uke

hva er må gjøre i byen og hvor bør jeg spise (nogen lunde billig ikke michelin restaurant)

Trenger tips til overnatting, sentralt men billig 13-15 Juli.
Sett på Radisson og Sheraton altfor dyrt og mange billig rom har ikke vindu som er helt uaktuellt

Centralt och billigt är svårt.

Ta en titt på Quality Hotels Friends Arena. Det ligger i Solna och tar 8 minuter till Centralen. Bredvid ligger Mall of Scandinavia som är Skandinaviens största köpcentrum och Friends Arena där AIK och Sverige spelar fotboll.

Trenger tips til overnatting, sentralt men billig 13-15 Juli.
Sett på Radisson og Sheraton altfor dyrt og mange billig rom har ikke vindu som er helt uaktuellt
Elite Hotel Adlon https://www.elite.se/sv/hotell/stockholm/hotel-adlon/

Ligger på Vasagatan, rett ved Centralstationen. Jeg bodde der i 2009, før de ble en del av Elite-kjeden, og var veldig fornøyd den gangen. Skal bo der 14-16. juli og skal betale snaut 1800 SEK for to netter.

Kan du tenke deg og bo på flyplassen kan Clarion hotel Arlanda airport anbefales. Liker godt å bo på toppen der. Flott utsikt mot flyene! Prisen pleier ofte å være grei, også for superior, mye under for eksempel flyplasshotellet på CPH. Kort vei til sentrum med toget er det også. (Skal faktisk dit nå til helga!) :)

Jeg ender opp med Story Hotel Signalfabriken, Sundbyberg , ca 20 min fra sentrum til en pris av 1299 for 2 netter må være en god deal når rommet også har vindu ;P
så at mange av de billigste rom kategoriene ikke hadde vindu

Kolla på Prinsen. Riche kan vara rätt.

Vi har en Egon vid jobbet. Kan det vara något?

Back