• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Still spørsmål til SAS-direktøren - Kristiansund

Re: Still spørsmål til SAS-direktøren - KSU

For meg ble dette spørsmålet en høydare.
"Har dere tengt å gjøre noe med Flyprisene fra KSU. Etter hva ryktene sier så skal det legges ned en flyplass i fylke. Har hørt at dette skal være Årø i Molde. Er dette med at dere dumper prisene o Molde en agenda for å sørge for at Øre ikke blir nedlagt. Å heller sørge for at vi på Nordmøre taper atter et slag mot Molde med Skittent spill????????????"

Må si jeg er litt imponert over hvor grundig Eivind Roald svarer. Ofte så får man jo bare svada svar på sånne nettmøter. :up:

Må si jeg er litt imponert over hvor grundig Eivind Roald svarer. Ofte så får man jo bare svada svar på sånne nettmøter. :up:
Enig med deg Dash!
Gjentar du en løgn ofte nok så blir det som regel en sannhet. Så også i dette tilfellet der det i halvparten av spørsmålene/påstandene blir hevdet at det er dyrere billetter fra KSU enn fra MOL, til tross for at Roald avkrefter dette gang på gang.

Alltid noen kjøttskaller som skal blande korta, og forsøple ett supert initiativ av SAS/Avisen/KomVekst
Men Bra svar av direktøren, og knall at han tar seg tid.

Fikk svar på mine vertfall:
Hei. Hvorfor er SAS dårligst i verden (i følge NY Times) på tilgjengelighet på Bonusreiser? Og hvorfor har bonusopptjeningen blitt forverret såpass. Er det så mye å spare kontra å verdsette oss trofaste?
Skrevet av: Helge

Jeg kjenner ikke til hvordan de har kommet fram til dette, så det er vanskelig å kommentere.
Faktum er i hvert fall at vi fløy ca 20% flere bonuspassasjerer i år enn i fjor.
SAS er dessuten et av få flyselskaper i verden som tilbyr medlemmene å booke alle reiser vi har tilgjengelige for poeng, eller en kombinasjon av poeng og penger. EuroBonus-medlemmer kan derfor alltid utnytte sine poeng til en reise med SAS på alle destinasjoner på alle dager. Grunnen til at bonusopptjening i GO har blitt redusert er fordi prisene i GO de siste årene er blitt redusert betydelig – og antall poeng man fikk ift hva man betalte sto ikke i forhold til hverandre. Dette er de samme endringene andre selskaper også har gjort (senest BA)
Eivind Roald

Har SAS vurdert en avgang som harmonerer mer med storbyrutene ut i Europa? Skal man ha en langhelg så er det tidvis problematisk da man gjerne må ta hele Torsdag fri for å få Fre/Lør/Søn(hjem). Hadde man hatt en SK flight med ankomst OSL ca 18:00 så hadde man hatt flere valg ut i Europa. Man burde også vurdert om det hele tiden er hensiktsmessig at all routing ut ifra Kristiansund automatisk via OSL ved bruk av SAS.NO. Hvorfor ikke bruke kapasitet via Sola/Flesland/Værnes(eller Kristiansand) til tider?
Skrevet av: Helge

Vi forsøker å tilpasse rutenettet hele tiden slik at vi kan tilby mange nye destinasjoner i hele verden fra Kristiansund (via Oslo). Jeg ser poenget du har her - og vil ta med meg dette til min organisasjon.
Eivind Roald

Back