Sterling udvider i Ålborg

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Sterling udvider i Ålborg

Konkurrance til SAS

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=20003&cHash=a8fcf299f5
 
Re: Sterling udvider i Ålborg

Spændende med en ny operatør på danske indenrigs! Så må vi se hvordan Sterling klarer det - det vil uden tvivl medfører et boom i passagerantallet på CPH-AAL, men er det muligt for flere operatører at tjene penge på denne rute?

Derudover er CPH-AAL formentlig den eneste danske indenrigsrute som har længden til at være intressant for Sterling. AAR-CPH er nok desværre for kort, til at der kan skabes fornuftig øknomi i at betjene den for Sterling.
 
Re: Sterling udvider i Ålborg

Sterling må tydelig forsøke å få flere ruter slik at dem får brukt flyene. Hvor mange reisende er det egentlig mellom Ålborg og København slik det er nå?
Er nok smart å velge to destinasjoner som har litt avstand mellom seg.:D
 
Re: Sterling udvider i Ålborg

Originally posted by Hurum

Sterling må tydelig forsøke å få flere ruter slik at dem får brukt flyene. Hvor mange reisende er det egentlig mellom Ålborg og København slik det er nå?
Er nok smart å velge to destinasjoner som har litt avstand mellom seg.:D

Ruten mellem CPH og AAL havde i 2005 ca. 525.000 pax, hvilket gør den til den suveræn største indenrigsrute i Danmark.

Samtidig med at Sterling indleder en offensiv på dansk indenrigstrafik, skal det også bemærkes at et par udenrigsruter fra CPH nedlægges. Det drejer sig om CPH-MAD, CPH-LIS, CPH-MXP og CPH-VCE. Dvs. relativ lange ruter sydpå til fordel for korte ruter - da der hovedsageligt er tale om typiske sommer destinationer som nedlægges, er det vel sandsynligt at en eller flere af disse ruter vender tilbage næste år.
 
Re: Sterling udvider i Ålborg

Originally posted by PP

Spændende med en ny operatør på danske indenrigs! Så må vi se hvordan Sterling klarer det - det vil uden tvivl medfører et boom i passagerantallet på CPH-AAL, men er det muligt for flere operatører at tjene penge på denne rute?

Derudover er CPH-AAL formentlig den eneste danske indenrigsrute som har længden til at være intressant for Sterling. AAR-CPH er nok desværre for kort, til at der kan skabes fornuftig øknomi i at betjene den for Sterling.

Tror vi ser Cimber vil trække sig rimelig hurtig, både Sterling og SAS har stor fordel af at kunne feede til egne ruter ud af CPH. Uden at kende de rigtige tal vil jeg tro, at 70-75 % skal videre ud i verden. Så har Cimber en mulighed for at genstarte AAL - BLL;)
 
Back
Top