Sterling ble kastet ut av Gardermoen

sukram

ScanFlyer Gold
Ny Sterling-kampanje

Siste stunt fra danskene er å stille seg opp på nordiske flyplasser og gi bort billetter. Alt som et (desperat?) forsøk på å skaffe seg flere business-reisende. Les mer her

Re: Ny Sterling-kampanje

Da er det bare å finne frem dressen og en stresskoffert og ta seg en tur på OSL eller BGO :D

Ja, omtrent like desperat som når diverse andre flyselskaper deler ut billetter til kr. 1.-.....

Dette er jo snakk om et markedstiltak med et par tusen billetter som garantert er kapasitetsbegrenset

Problemet er vel at slike stunts vel heller tiltrekker seg fritidsreisende, ikke forretningsreisende, da disse er langt mer nøye på når de skal reise. Og kampanjen var jo ment å tiltrekke seg forretningsmenn- og kvinner.

Vissa på detta forum är som papegojor. Varje gång Sterling nämns i en tråd, oviktigt vilket sammanhang, åker ordet desperat fram som dessutom gärna upprepas flera gånger av andra.

Vissa på detta forum är som papegojor. Varje gång Sterling nämns i en tråd, oviktigt vilket sammanhang, åker ordet desperat fram som dessutom gärna upprepas flera gånger av andra.

Se på min argumentasjon over, så ser du hvorfor jeg mener det er et overilt reklamestunt! Men fortsatt hakke smartere enn i fjor da de hadde digre reklameplakater rundt om i Norge (jeg så dem selv i Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø) uten engang å ha et uttalt mål om å fly fra disse byene. At flyvningene som det var reklamert for alle gikk fra Oslo, var ikke nevnt!

Poenget mitt var vel at markeds/reklameavdelingen til Sterling gjør mye rart.

Desperat, ja. Et selskap som må gi bort sitt produkt for å tiltrekke seg nye kunder har et produktproblem, vil jeg påstå.

Og den typiske vrien i artikkelen "gjort for å beskytte SAS" ... neste blir vel "SAS ba OSL fjerne Sterling" ... hmmm

Skjønner ikke helt hva som er problemet her? Man blir kastet ut dersom man ikke betaler for å markedsføre seg. Er det så rart?
Jeg husker å ha blitt kastet ut fra et discotek når jeg ikke hadde betalt... Mener å huske det i hvert fall... ;-)

Helt ryddig svar fra Hr Kobro her etter min oppfatning.
OSL skal være herre over eget område. Alle kredittkort selskaper som forsøker å prakke på oss sine kort må jo også ha tillatelse på lik linje med andre fra OSL for sin gratisvirksomhet.
Sterling kunne med letthet ha innhentet dette på forhånd uten at OSL skal beskyldes for å drive proteksjonisme over for norske aktører.
OSL driver butikk og da skulle det bare mangle at de ikke skal være herre over egen "disk".

Det skulle blitt rare tilstander der oppe hvis det var fritt fram til å dele ut det ene og det andre, enten det er vareprøver eller brosjyrer..

Hvordan kan Sterling opptre så uprofesjonelt? Tydeligvis har de blitt kastet ut av Kastrup før. Amatørskap, eller bevisst tiltak for å få omtale og nettopp vinklingen at SAS blir favorisert. Uansett ikke sympatisk. Det er tilstrekkelig at de holder seg med salgssirkus om bord i flyene sine..

det er jo Clear Channel som "eier" OSL og de er veldig strenge - også mot f.eks. SAS. Deltok å et lite arrangement der oppe, og vi fikk streng beskjed om IKKE å gå utenfor det området vi hadde blitt tildelt. Fair enough - det skal være LITT orden på flyplassen.

Dette er jo egentlig et ganske lurt tiltak av Sterling; man får masse publisitet og god PR. I tillegg er det jo en rimelig stor sannsynlighet for at de som får disse billettene kun opptar et sete som ellers ville vært ledig, da det er et beskjedent antall billetter som deles ut sett i forhold til Sterlings kapasitet.

... de holdt på å styra med disse billettene sine rundt og omkring "fast tracken" til SAS idag morges.

Back