Sterling: 3 nye ruter fra CPH

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Annonceres i næste uge...

I en artikel fra den ugentlige fredags version af takeoff.nu (http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=3491) udtaler den kommercielle direktør i Sterling, Stefan Vilner, at man i næste uge forventer at annoncere tre nye ruter ud af CPH.

Mon ikke en enkel eller to af disse nye ruter vil blive fløjet med den DY maskine der midt på dagen skal flyve fra CPH. Derudover har man vel også fra maj fået frigivet en del af sin egen kapacitet ved at lade DY flyve OSL-CPH.

Spændende at se hvad de finder på - tænkte på om Warsaw evt. kunne være en mulighed...

Replying to Topic 'Sterling: 3 nye ruter fra CPH'

WAW og Baltikum er vel litt for lite leisure for Sterling?
Jeg tipper på ATH eller noe annet gresk (f.eks. Santorini, som er et perfekt utgangspunkt for øyloffing i Kykladene) og kanskje Montpellier (det er jo en av de nye fra OSL) og et skisted.

Mulig, men maskinen til DY rekker ikke en så lang tur/retur på den tiden for så å rekek fly tilbake CPH-OSl, etter det jeg forstår. Må bli max vel en time hver vei etter det jeg forstod....fra CPH altså.

Originally posted by CK

WAW og Baltikum er vel litt for lite leisure for Sterling?
Jeg tipper på ATH eller noe annet gresk (f.eks. Santorini, som er et perfekt utgangspunkt for øyloffing i Kykladene) og kanskje Montpellier (det er jo en av de nye fra OSL) og et skisted.

Det er også derfor jeg skrev eventuelt ang. WAW - men det bliver vel en større og større leisure destination fra Skandinavien. Har kendskab til flere der har været på "storbysferie" i Warszawa.

Originally posted by DY

Mulig, men maskinen til DY rekker ikke en så lang tur/retur på den tiden for så å rekek fly tilbake CPH-OSl, etter det jeg forstår. Må bli max vel en time hver vei etter det jeg forstod....fra CPH altså.

Det er rigtigt - mandag/onsdag en rute med flyvetid på ca. 1t25min fra CPH og de resterende dage 1t45min.

En mulighed er selvfølgelig også at DY overtage en eller flere af de korte ruter fra CPH (som det blev postuleret i en anden tråd), hvilket frigiver kapacitet til at NB selv kan åbne nye "lange" ruter ud af CPH.

meningen er vel - etter det jeg forsto av deres presentasjon - at DY skulle overta produksjonen på OSL-CPH. Tok et Amadeus-display i mai, og der har DY fem av seks flights på OSL-CPH. NB har bare det første morgenflyet ut av OSL, DY har resten.

Replying to Topic 'S

Som det ser ud nu, så flyver DY 5x daglig og NB 1x daglig på CPH-OSL fra maj 2005.

Men hvor er det helt præcis du vil hen med dette CK? At NB herigennem får frigivet kapacitet?

Både WAW og Krakow er byer som mest sannsynlig vil bli store weekend-byer etterhvert. Begge er kjampeflotte.:)

Uansett positivt for DY!

Ikke noen garanti for det, men man håper jo i det minste og krysser fingerene. Så spørs det hvordan danskene synes det er å fly med "Ekte nordmenn":)

Det tror jeg nu ikke vi har de store problemer med - så længe det er billigt... :)

Men mon ikke også ruterne ud af CPH vil blive markedsført som Sterling ruter og ikke Norwegian ruter???

Med unntak av dette forumet så trodde jeg faktisk at dansker og nordmenn gikk meget godt sammen...

Opplevde i alle fall dansker som svært positive til nordmenn da jeg bodde i København....men 95% av danskene trodde selvsagt jeg var svensk....men når de ble klar over at jeg var norsk ble de langt mer hyggelig.
Merkelig at dansker har så store vansker med å høre forskjell på norsk og svensk forresten.

...og svenskene har problemer med dansk! Derfor ville norsk blitt det offisielle skandinaviske EU-språket om vi hadde vært medlem!

Tror ikke det nei....både svensk og dansk hadde nok fortsatt vært offisielle språk i EU. Spørsmålet er vel om det hadde vært 25% nynorsk i norsk språk i EU om vi hadde blitt medlem:D

EU gikk selv ut å sa dette før folkeavstemningen i 1994. Det ble mye billigere med et språk man skulle tolke til...og norsk blir forstått best av alle skandinaviske land! Eneste gang vi ville vært sjef...

Ja - men nå er vi Annerledeslandet og kan sende korrespondanse på norsk til Island og be dem lære seg norsk:D

Back