Ryanair åbner 3 nye ruter fra Billund

Re: Ryanair åbner 3 nye ruter fra Billund

De er sgu om sig.

Brindisi er er godt sted at flyve hen - fantastisk område. Men jeg sætter mig ikke op i et FR fly.

"sgu" betyder?
Et pænere baneord

Den oprindelig form er "Så hjælpe mig Gud og hans hellige ord" . Den blev benyttet ved danske domstole. Eden er senere anvendt uden for domstolene og er med tiden blevet til Så hjælpe mig Gud > sågu > sgu.

Et par eksempler:

"Det ku' du sgu' da godt have sagt" = (bebrejdende) jeg er faktisk lidt sur over, du ikke har sagt det
"Det var sgu' godt, du var her" = (positivt, lettet) jeg er sørme glad for, at du var her
"Han er sgu' dum" = (negativt ladet) = han er faktisk mere dum end han har lov til at være

Det var så danskundervisningen for i dag ;)

Et pænere baneord

Den oprindelig form er "Så hjælpe mig Gud og hans hellige ord" . Den blev benyttet ved danske domstole. Eden er senere anvendt uden for domstolene og er med tiden blevet til Så hjælpe mig Gud > sågu > sgu.

Et par eksempler:

"Det ku' du sgu' da godt have sagt" = (bebrejdende) jeg er faktisk lidt sur over, du ikke har sagt det
"Det var sgu' godt, du var her" = (positivt, lettet) jeg er sørme glad for, at du var her
"Han er sgu' dum" = (negativt ladet) = han er faktisk mere dum end han har lov til at være

Check:up::up:
Hilsen
ole

BLL skal måske passe på ikke at blive FOR afhængig af FR.
FR flyver jo kun på lufthavne hvor de kan presse prisen ned i et
niveau der passer dem og kun dem..
Naturligvis dejligt for BLL at der kommer nye ruter..men alligevel
synes jeg at FR er ved blive meget dominerende i BLL
Hilsen
Ole

BLL skal måske passe på ikke at blive FOR afhængig af FR.
FR flyver jo kun på lufthavne hvor de kan presse prisen ned i et
niveau der passer dem og kun dem..
Naturligvis dejligt for BLL at der kommer nye ruter..men alligevel
synes jeg at FR er ved blive meget dominerende i BLL
Hilsen
Ole

Helt enig - det er en deprimerende udvikling, der også sætter sit fysiske præg på lufthavnen, der er ved at blive meget discountagtig.

Håber den nye direktør, kan lægge en ny strategi, der handler om at tilbyde kunderne en bedre oplevelse, herunder flere selskaber at vælge i mellem, gerne selskaber me et anstændigt serviceniveau. (måtte flere selskaber fra eksempelvis LH-gruppen lægge landingshjulene forbi snart)

Grattis til Billund og de reisende som får enda flere direkteruter:DEN

Et pænere baneord

Et par eksempler:

Tack så mycket!!

Back