Stenging av spottertårnet på Sola?

Re: Stenging av spottertårnet på Sola?

Nå har vel NSFF bevilget midler til utvidelsen av plattformen... Skal brukerne bygge eller ventes det på noe annet?? Avklar dette med NSFF, de har oversikten med hva som foregår.

Til info så er styret i NSFF nå i gang og sjekker litt rundt hva som skjer.

Vi kommer tilbake med info så snart vi vet noe mer.

S

En gang i fremtiden er det tiltenkt tarmac ja, men trudde ikke det skulle skje allerede nå.

Var en kjapp tur nedom spotterplattformen nå i ettermiddag og kunne se at TS Stangeland Entrepenør har begynt å sette ut en del utstyr i området i umiddelbar nærhet til plattformen i tillegg til en haug med skilt som sikkert skal plasseres ut.

Så jeg håper innstending at noen i NSFF tar en prat med Avinor og hører hva som er på gang. Dersom plattformen må vekk håper jeg inderlig at den ikke rives, men at den flyttes til en annen passende plassering!

De graver på hovedvegen forbi HRS, og lager omkjøring. Slapp av folkens :) Men om dere fotograferer nå, så har dere ca 1000 biler i timen fordi dere. God anledning til å promotere hobbyen...

Har nå skrevet en mail til Avinor for å finne utav dette,
Rart at de i NSFF ikke har tatt grep ennå. Svakt

Har nå skrevet en mail til Avinor for å finne utav dette,
Rart at de i NSFF ikke har tatt grep ennå. Svakt

Det er MYE du ikke vet om Lennart om hva NSFF jobber med, men jeg kan love deg det at vi er på saken med vår kontaktmann i Avinor Sola.

Vi kommer med mere info så fort vi har noe.

"Kunngjøring av omkjøringsvei:

I forbindelse med anleggsarbeid på flyplassvegen RV 509 ved Stavanger Lufthavn sola vil det bli tilrettelagt en omkjøringsvei mellom avkjørsel lengst nord og avkjørsel ved Statoil stasjonen.
Omkjøringsvei må brukes i perioden fredag 13.4 kl. 15.00 t.o.m mandag 16.4 kl. 06.00. Omkjøringsvei blir skiltet godt og det vil ta ca 1-2 minutter ekstra for bilister avhengig av trafikk.

Hilsen

Avinor AS"

Lennart, så lenge du ikke gidder å betale de 200 kr det koster å være medlem av NSFF, så hvorfor orker du å kritisere jobben de gjør?

"Kunngjøring av omkjøringsvei:

I forbindelse med anleggsarbeid på flyplassvegen RV 509 ved Stavanger Lufthavn sola vil det bli tilrettelagt en omkjøringsvei mellom avkjørsel lengst nord og avkjørsel ved Statoil stasjonen.
Omkjøringsvei må brukes i perioden fredag 13.4 kl. 15.00 t.o.m mandag 16.4 kl. 06.00. Omkjøringsvei blir skiltet godt og det vil ta ca 1-2 minutter ekstra for bilister avhengig av trafikk.

Hilsen

Avinor AS"

Lennart, så lenge du ikke gidder å betale de 200 kr det koster å være medlem av NSFF, så hvorfor orker du å kritisere jobben de gjør?

Det svaret der gir ingen svar på fremtiden for plattformen

Har ikke fått giro på innbetaling til NSFF for 2012

Det er MYE du ikke vet om Lennart om hva NSFF jobber med, men jeg kan love deg det at vi er på saken med vår kontaktmann i Avinor Sola.

Vi kommer med mere info så fort vi har noe.

Da får vi bare vente å se når noe skjer, om det i det hele tatt skjer noe.

Synes ting går tregt angående dette

Det er ingenting som går fort når man jobber med myndigheter. La forbundet ta seg av dette. En forening har langt større tyngde enn en privatperson.

Det svaret der gir ingen svar på fremtiden for plattformen

Plattformen skal stå der den står :) Det eneste de driver på med der nede er å lager en omkjøringsvei. Jeg vett ikke hvilke rykter Twin-Otter har hørt, men noen flyoppstillingsplass er flere år unna.

Svar ifra Avinor idag , mandag

Vi har ingen planer om og fjerne plattformen slik den er satt opp nå.
Skulle det bli utbygging mellom fraktterminalen og hangaren på P13 kan det bli endring , men det kjenner jeg ikke til.

Det er ingenting som går fort når man jobber med myndigheter. La forbundet ta seg av dette. En forening har langt større tyngde enn en privatperson.

Det hjelper med mine kontakter også. En forening kan bruke lang tid for å få fingen ut :headbang

Skulle det bli utbygging mellom fraktterminalen og hangaren på P13 kan det bli endring , men det kjenner jeg ikke til.

Veldig bra Lennart. Da kan vi jo bare slappe av i forhold til plattformen. Men heldigvis har vi mange andre fine plasser vi kan spotte også.

Plattformen skal stå der den står :) Det eneste de driver på med der nede er å lager en omkjøringsvei. Jeg vett ikke hvilke rykter Twin-Otter har hørt, men noen flyoppstillingsplass er flere år unna.

Det hjelper med mine kontakter også. En forening kan bruke lang tid for å få fingen ut :headbang

Som du ser, så er det samme som som Sebastian fikk også.

Vi minner om at Sebastian Roxman er NSFF sin representant ved Sola. :)

Kan du ikke starte din egen forening lennart? sånn mtp at du er så misfornøyd med nsff.

NSFF gjør en utmerkende jobb for oss spottere. Settes stor pris på!

Back