Stenging av spottertårnet på Sola?

Re: Stenging av spottertårnet på Sola?

Fra der plattformen står nå så er det mulig å se bort til Statoil, som ligger rett over for den tidligere BTS-hangaren (DY-hangaren nå).

Det er fort gjort å gå bort dit og tilbake igjen... ;)

Jaja, jeg vet det! Skulle bare være morsom. Tar med matpakke jeg.

Men pølsebod kommer nok etterhvert....

Last edited:

Snart på tide å skifte navn på denne tråden til Åpning av NY spotter-plattform på Sola;)

Idag er plattformen åpnet , med trapp på
Legger ut 3 bilder som viser utsikten ifra tårnet

IMG_0714.jpg

IMG_0719.jpg

IMG_0720.jpg

Parkering bør skje med bruk av innsiden av hodet. Er ingen oppmerking ennå.

Ang parkering, hva med det området mot Statoilen på den gamle betongen?

Blir sikkert et moro syn for de som kjører på hovedveien når plattformen er fullpakket av en gjeng med gærninger for å se på et fly... :p

Hadde vært bra om plattformen ble dobbelt så stor som den var før.

Idag er plattformen åpnet , med trapp på
Legger ut 3 bilder som viser utsikten ifra tårnet
Var et svipptur innom tidligere i kveld og "testet" ut plattformen (det var da jeg traff deg i rundkjøringen etterpå).
Utsikten var litt bedre enn jeg hadde forventet, men synes fremdeles at den gamle plasseringen var bedre.

Kanskje Avionor er snille og lager en plattform til i syd... :hi2:hi2 :cool:

Var et svipptur innom tidligere i kveld og "testet" ut plattformen (det var da jeg traff deg i rundkjøringen etterpå).
Utsikten var litt bedre enn jeg hadde forventet, men synes fremdeles at den gamle plasseringen var bedre.

Kanskje Avionor er snille og lager en plattform til i syd... :hi2:hi2 :cool:

Og pølsebu der også! :stir :hi2

Last edited:

Ang parkering, hva med det området mot Statoilen på den gamle betongen?
Nuvel - den brukes til kjørevei, samt at flere av de der semitrailerne/vogntogene fra ymse fraktselskaper bruker den betongen når de hviler, venter på tur, osv. Er ikke sikkert det blir så populært om det blir "spredt" biler der - men en noenlunde ordnet parkering som "får plass til alle", samt fremdeles holder betongen åpen for gjennomgangstrafikk går nok bra..

Avinor har sagt de skal sette opp et skilt hvor det kan parkeres.

Jeg tok dette bildet rett etter kl. 13, lørdag 30. juli. Noen som kjenner seg igjen kanskje?
Skulle rekke et fly så hadde dessverre ikke tid til klatre opp selv og hilse på.

CIMG2230.JPG

Nå er det april 2012. Noen som vet hva som skjer videre med sola platformen ? Når skal den utvides ?

Det begynner å bli oftere fult der oppe.. noen måtte stå på trappa.

Jeg hørte vel rykter om at plattformen skal rives igjen. Visstnok skal det henge sammen med de pågående byggearbeidene i området. Veien på utsiden av gjerdet har jo blitt flyttet. Og ryktene sier videre at det området plattformen står på skal gjøres om til ramp/flyparkering.

Back