Stenging av spottertårnet på Sola?

Re: Stenging av spottertårnet på Sola?

Burde vært en liste over dem som er med i styret/gruppen i NSFF.
For meg er de fleste ukjent, bortsett ifra Jan Kåre

Takker for hjelpen
Den linken har jeg ALDRI sett.
Enkelte her inne tar alt som en selvfølge at alle vet alt

Hvordan kunne jeg vite at de hadde hjemmeside ?

Det er veldig vanlig å ha det, og det må da kunne være mulig å faktisk prøve Google før man klager over at de ikke kan kontaktes.

Jeg er ikke medlem av NSFF, men det tok meg 15 sekunder å finne kontaktdetaljer!

Last edited:

Hvordan kunne jeg vite at de hadde hjemmeside ?

Om du er medlem (noe jeg syns er en forutsetning for å klage på foreningens arbeide) så står adressa til hjemme-siden tydlig med blå skrift på betalingsblanketten du har fått i posten de siste dagene..

Sendte en sms til O`Store i foreningen. Han var ikke tilgjengelig pr. nu pga reise men ser på dette ved hjemkomst.

Hei,

I forbindelse med utbygging av garasjen for nye brannbiler, må vi ha et tilbud til crew og ambulansepersonell.
Det vil vi etablere i den gamle undervisningsbrakka. Det blir da adkomst fra apron, slik at gjerde må flyttes og gå inntil bygget.
Spottertårnet blir flyttet nordover til marka foran brakkerigg v/ hovedredningssentralen. Vi vi i den anledning forsøke i første omgang å legge ned to betongfundamenter, slik at plattformen kan utvides.
Vi er klar over at det ikke er så populært, men vi har rett og slett for liten plass i området her.
Over ferien begynner arbeidet med ombygging av sikringsbygget, så det gjør ikke saken bedre.
Håper du har fått svar på det du lurte på.
Ha en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen
driftsleder PBR
Avinor AS

Last edited by a moderator:

Er bare ''stolpene'' oppe, eller er selve nettet og oppe?

Hvis de flytter den nordover, blir får vi vel litt bedre touchdown-bilder?

Plattformen dør, og NSFF har gått i hi

Hei Lennart.

Selv om jeg er leder i NSFF, så kan jeg ikke sitte å sjekke her inne 24/7, men er innom hver dag.
Jeg har vært på Paris Air Show siden søndag, kom hjem inatt og med travel jobbdag idag så har jeg ikke fått lest før nå. Vi i styret har faktisk en jobb som også vil ha oss ;)

Fikk ikke vite om dette før igår ettermiddag da jeg fikk en sms om saken.
Ifølge tidligere svar her, så flyttes plattformen til ett nytt sted permanent da Avinor Sola trenger mere plass. Dette må vi alle respektere og det er jo bra at de også legger ting klart for at den nå vil bli utvidet.
Vi i NSFF vil ta kontakt med vår kontakt ved Avinor Sola og høre hva som skjer videre.

Sånn, da har du fått vite hvorfor jeg ikke kunne fått svart deg med engang.
Det er alltid en grunn, og JA jeg fikk noen flotte A380 bilder i Paris :colgate:

Hva med hangaren borte ved "flyet" som brannvesenet bruker til og øve på?

Back