Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: SAS og utfasingen av 737-800

De skal ut før den den tid. Jeg har fått endret en rekke avganger fra -800 til -700 allerede. Inklusive ferieflighten til NCE 4701 11.juni og retur 4.juli. I juli er vanligvis flighten nordover med -800 full. Nå er det -700 som er satt opp i retur til OSL.
Er vel ikke slik at de fire siste skal ut før sommeren? Dessuten ble avgangen endret fra 320neo til 738WL.

Ellers har du fått endret til -700WL, ikke -700. SAS hadde satt oppp de fleste avgangene med 737-800 og så har de siden justert flytypen, men hadde du en avgang med 737-800 så var det en garanti for at flytypen ikke var satt inn i systemet.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Med mindre noe har endret seg nylig, skal alle ut i mars.

Det forhandles om forlengelse av lease for noen av -700'ene for å kompensere.
Ja da er det i god sas-ånd at de da for noen dager siden endret avgangen min fra en 320 til 738WL :headbang
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Ja da er det i god sas-ånd at de da for noen dager siden endret avgangen min fra en 320 til 738WL :headbang


Det er lang tid frem og et digert puslespill. Heller ikke unikt for SAS...
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

For resten av W21 er alle flyvninger som ligger ute med Boeing 737-700 i bookingsystmet, flyvninger som er planlagt med LN-RPJ. Tentativt selvfølgelig, kan jo bli bytta ut med 73W, 320 osv..
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Onsdag var første dag siden jeg sluttet i SAS at det ikke var 737-produksjon på OSL ….
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

I dag har det i hvert fall vært sett 737 produksjon på BGO ved selvsyn.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Husker fortsatt diskusjonene her på forumet når B737 kom inn som ersttter for MD80 og MD90. Ikke mange pene ord som ble skrevet om grisene fra Boeing. Spesielt veslegrisen 737-600 ble beskrevet som håpløs.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Husker fortsatt diskusjonene her på forumet når B737 kom inn som ersttter for MD80 og MD90. Ikke mange pene ord som ble skrevet om grisene fra Boeing. Spesielt veslegrisen 737-600 ble beskrevet som håpløs.

Kanskje en grunn til at den forsvant ut av flåten først..... -600 ble jo ikke noen salgssuksess på verdensbasis akkurat.

Espen
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Husker fortsatt diskusjonene her på forumet når B737 kom inn som ersttter for MD80 og MD90. Ikke mange pene ord som ble skrevet om grisene fra Boeing. Spesielt veslegrisen 737-600 ble beskrevet som håpløs.

Ikke alle som “savner” 737 heller. Skiftet til 737 var helt klart en nedgradering for brukerne slik jeg ser det — fortsatt — og jeg skal være glad den dagen man trygt kan booke og være sikker på Airbus eller Embraer.

I løpet av alle gangene jeg har hatt 737 med SAS hadde jeg sett det som en oppgradert opplevelse å få en gammel DC9 isteden.

Vet jeg kanskje er litt spesiell sånn men har alltid sterkt mislikt 737 som passasjer. Feel’en er bare helt fæl.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Ikke alle som “savner” 737 heller. Skiftet til 737 var helt klart en nedgradering for brukerne slik jeg ser det — fortsatt — og jeg skal være glad den dagen man trygt kan booke og være sikker på Airbus eller Embraer.

Vet jeg kanskje er litt spesiell sånn men har alltid sterkt mislikt 737 som passasjer. Feel’en er bare helt fæl.
Helt enig. Som passasjer er jeg er veldig fornøyd med at SAS valgte A320-serien over 737.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Jeg er også veldig fornøyd at SAS har valgt A320/A321 og ikke MAX. Men jeg kommer til å savne de gamle B737 800, MD90, DC9 og selvfølgelig B747!
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Mulig dette er noe bare jeg har gått glipp av, men SK908 er ifølge Flightradar satt opp med A321 i natt? Er det første gang i så fall?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Mulig dette er noe bare jeg har gått glipp av, men SK908 er ifølge Flightradar satt opp med A321 i natt? Er det første gang i så fall?��

Stemmer det. OSL-EWR er satt opp med en god miks av A321 og A330 fremover
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Husker fortsatt diskusjonene her på forumet når B737 kom inn som ersttter for MD80 og MD90. Ikke mange pene ord som ble skrevet om grisene fra Boeing. Spesielt veslegrisen 737-600 ble beskrevet som håpløs.

Ja , jeg erindrer også meningene som kom til uttrykk ved forrige epokeskifte i flyflåten til SAS. Det er jo ikke lenge siden!? Tiden / epokene kommer og går litt vel kjapt opplever jeg.
Ikke lenge siden jeg var vant til Caravelle og DC-8 / 9 i jobbreisene og i fritiden. Det tilhører vel steinalderen for mange , det var i alle fall ikke mange synsinger og meninger om endringen i flyflåten den gangen.
Uansett hva man mener så er hver epoke fasinerende i seg selv. Jeg har langt over tusen flighter med 737-typene og har mange gode opplevelser med disse maskinene hos både SAS og andre selskaper.
Nå er det Abussene som har tatt over. Det blir bra det også.
Jobber nå med et initiativ for en SAS B737 farewell flight. Mer info kommer etter hvert. Følg med.
 
Back
Top