Statusmatch fra FB Gold til EB Gold?

WooAa

ScanFlyer Blue
Hei!

Jeg har søkt litt rundt på forumet, men kunne ikke finne noe spesifikst om match fra FB til EB, og håper derfor at noen av dere kan hjelpe meg litt.

Har vært loyal til Sky team i noen år nå, men tror kanskje EuroBonus kan være en bedre fit for meg i tiden fremover. Jeg reiser som regel til USA 2 ganger i året, og minst en av turene er i J. I tillegg har jeg reist en del innad i USA i Delta First.

Jeg har vært EB medlem siden 2011, men har kun 35k poeng som hovedsakelig er fra mitt Amex Premium kort. I år har jeg omsatt over 100k, og jeg vil derfor få en companion ticket.

Dilemmaet er jo nå at jeg gjerne skulle brukt den CT´en på en tur til USA i J, men jeg kommer jo ikke særlig langt med 35k poeng. Hos Flying Blue derimot, har jeg over 230k miles, og ville helst kommet meg over 250k for å ha rå til 4 x Promoawards i J (62.5k pr stk)

Hvis jeg skal flytte over til EB vil jeg kun gjøre dette om jeg får automatisk gull - i.e. jeg vil ikke starte fra scratch. I tillegg har jeg noen få planlagte turer mellom KRS-OSL og vil selvfølgelig utnyte fordelene med Gull fra start.

Har noen her erfaring med at EB matcher gull fra FB? Og er det noe spesielt de ser etter annet enn selve statuset du har? (tidligere bookinger, fremtidige bookinger osv)

På forhånd tusen takk for alle hjelp :)

Så vidt meg bekjent matcher ikke SAS EuroBonus noe som helst. Var vel en liten periode de matchet noe borti Kina, men that's it.

Det beste alternativet om du ønsker over, er å matche deg til et annet *A program (f.eks. Turkish Airlines matcher blir det sagt), og så bruke dette for diverse perks mens du flyr deg opp status hos SAS.

Back