Statusmatch fra EB til SkyTeam

henrikas

ScanFlyer Blue
Hei,

Jeg er EBG, og skal straks på tur med Aeroflot. Har lett rundt på nettet generelt og også her på forumet uten å finne så mye oppdatert og konkret informasjon om dette: er det mulig å få statusmatch til SkyTeam eller Aeroflot? Har også FB petroleum, men ser ikke for meg at jeg får noen perks på Aeroflot av å bruke det?

Statusmatch EB -> SkyTeam

Først: TUSEN TAkk!

Så: Ifølge kommentarene må man matche fra noen som har "the company you belong to must have one route operated by Aerolineas Argentinas." Det har vel ikke SAS, så hvordan kan man løse det? Noen gode forslag?

Re: Statusmatch EB -> SkyTeam

Først: TUSEN TAkk!

Så: Ifølge kommentarene må man matche fra noen som har "the company you belong to must have one route operated by Aerolineas Argentinas." Det har vel ikke SAS, så hvordan kan man løse det? Noen gode forslag?

De status matcher ikke, pga. SAS er ikke noe konkurrent for dem.. :) Har du en status fra ett amerikansk selvskap så burde det gå bra!

Det har jeg ikke, men det er gjerne mulig å statusmatche seg til det? Er det mulig å statusmatche seg til United eller US airways internt i *A?

Det har jeg ikke, men det er gjerne mulig å statusmatche seg til det? Er det mulig å statusmatche seg til United eller US airways internt i *A?

Du kan sende en mail å høre det hender de statusmacher uten at det er offesielt kjent.
Det har funket hos flere hotell programmer i alle fall.

Hei sveis.

Jeg har prøvd Aerolineas selv, funket dårlig. Jeg fikk derimot matchet meg til SkyTeam Elite Plus hos China Airlines. Det tok 3(!) måneder å få svar, også var jeg plutselig oppgradert til Dynasty Flyer Emerald. Anbefales!

Stonyo - takk for tipset! Reiser strengt tatt oftere i Asia enn Amerika, så strengt tatt mer relevant også. Var det noen triks for å få det til, eller bare å sende mail med dokumentasjon på EBG?

Stonyo - takk for tipset! Reiser strengt tatt oftere i Asia enn Amerika, så strengt tatt mer relevant også. Var det noen triks for å få det til, eller bare å sende mail med dokumentasjon på EBG?

Jeg sendte bare screen shot av EBG-statusen min til tpeccdfp@china-airlines.com, samt en liten historie om hvor nyttig et Emeraldmatch kom til å bli for både meg og dem.

Merket nettopp at jeg og var blitt Dynasty Flyer Emerald nå med China Airlines og med det SkyTeam Elite Plus. Med andre ord kan jeg bekrefte at statusmatch funket fjell fra EBG dit. Fikk ikke svar på e-post, men merket det ved å logge inn å sjekke. ;) Atpåtil er statusen gyldig i 2 år!

Meget kjekt når man i september skal flytte til en by med en flyplass hvor en av få (den eneste med litt frekvens) ruter er til MSP med Delta.

Last edited:
Re: Statusmatch fra EB yil SkyTeam

Samme her! Noen som har testa skyteam- eller china airlines-loungen på BKK? Og stemmer det at KLM crown lounge i AMS ligger UTENFOR security?

Trekker opp igjen denne her.
Kunne tenkt meg å bli litt merkjent med KLM og gjerne da ikke begynne helt på bar bakke.

Noen gode tips?
Er det kanskje China Airlines som er løsningen her, og så registrere seg hos flying blue og kreditere alle flighter dit i tilfelle man skulle klare 30 segmenter på et år?
Virker oppnåelig om man er interessert i det..

Trekker opp igjen denne her.
Kunne tenkt meg å bli litt merkjent med KLM og gjerne da ikke begynne helt på bar bakke.

Noen gode tips?
Er det kanskje China Airlines som er løsningen her, og så registrere seg hos flying blue og kreditere alle flighter dit i tilfelle man skulle klare 30 segmenter på et år?
Virker oppnåelig om man er interessert i det..
China Airlines krever nå at du har en booking med de for å få matchet. Etter at boblen sprakk og "alle" fikk vite om deres statusmatch innså de vel hva de faktisk drev med.

Generelt tror jeg det er vanskelig å få matchet til ST fra EuroBonus. Man må trolig vente på en periode hvor de faktisk driver med annonsert statusmatch (noe ala det KLM drev med tidligere i en begrenset periode).

Om det er snakk om for en reise eller to med status, vet jeg at Delta gir challenge også på EuroBonus om du skriver en kortere historie om at du vil fly med de gjennom deres offisielle statusmatch på nett. Dette gir dog ikke loungetilgang, men ellers vanlige SkyTeam Elite+-fordeler.

Hmm, ja det var det da..
Jeg kan jo skrive til klm men det for kanskje begrenset utbytte..
Bor i Kristiansand og der har klm aktivitet og et ofte beste alternativ så kunne godt tenkt meg å prøve men klart at det er "surt" å gi opp vanen med gullfordeler..

Jeg har fått nei når jeg forsøkte.. Kun ved kampanjer sa de..
En kollega av meg har blitt matchet fra EBG til fb elite plus (gull) tre år på rad uten at han selv vet hvorfor, eneste han har hørt er at han er en god kunde. Han reiser ikke nok tilsvarende fb sølv engang.

Samme her! Noen som har testa skyteam- eller china airlines-loungen på BKK? Og stemmer det at KLM crown lounge i AMS ligger UTENFOR security?

KL/AF-loungen på BKK er ikke noe å rope hurra for. Litt mat og drikke. Mat både varm/kald og drikke med/uten alkohol. Internet ja, men litt opp og ned.

KL sin lounge på Schengen-siden ligger på flysiden av security. På utenfor-schengen-siden er det stort sett alltid ny security ved gate. Greie lounger.

Av det jeg har lest meg til vedrørende statusmatch virker det som det avhenger av hvem man får snakk med og om det er en kampanje på gang. Skader ikke å forsøke, men ikke bli veldig skuffet om det ikke fungerer.

En kollega av meg har blitt matchet fra EBG til fb elite plus (gull) tre år på rad uten at han selv vet hvorfor, eneste han har hørt er at han er en god kunde. Han reiser ikke nok tilsvarende fb sølv engang.

Er vel en del såkalte "public relations"-gold hos KL. Antar det er en god corporate-avtale i bunnen.

Back