• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Status SAS/Spanair -81/82 ?

RolfL

ScanFlyer Gold
OY-KHP/SE-DIK/SE-DIL/SE-DMB är ju leased till Spanair. Är det fortfarande den aktuella situationen ? Någon mer/annan -81/-82 uthyrd från SAS till Spanair nu ?

OK, tack , då ska jag kolla upp den. Den flög för Spanair i början på juni men är kanske tillbaka eller utbytt.

Søndag 5.juni var dette det første jeg fikk se da jeg entret avganghallen på Kastrup, ca kl.15:30 lokal tid. OY-KHE sto ytterst på B-piren, ved gate B15, tror jeg. Og den gikk for Spanair, ganske forsinka, med mye folk.

Attachments

• JKKkheCPH050605-1.JPG
    JKKkheCPH050605-1.JPG
    92.6 KB · Views: 15
Ser jo svært hybrid-aktig ut med alle dekor-mixene av SAS, Star og Spanair på samme fly.
Forresten artig å se Norwegian-halen på bildet. Norwegian er blitt mer og mer vanlig på CPH :)

Då verkar ju OY-KHE vara tillbaka hos Spanair igen, kom ju tillbaka från Spanair 16 april som SK9240 MAD-CPH och var åter i SAS-trafik 17 april som SK697 CPH-VIE.

Originally posted by EK 007
KHP har vært noen turer i SVG for SK nå i det siste. I Star Alliance Spanair farger.

Verkar konstigt , vad menar du med "i det siste"? Flyger ju fortfarande för Spanair !

Originally posted by Fellowship
Søndag 5.juni var dette det første jeg fikk se da jeg entret avganghallen på Kastrup, ca kl.15:30 lokal tid. OY-KHE sto ytterst på B-piren, ved gate B15, tror jeg. Og den gikk for Spanair, ganske forsinka, med mye folk.

Söndagen den 5 juni flög OY-KHE för SAS och har väl gjort så sedan den kom tillbaka från Spanair 16 april !

KHE står hos SAS Teknisk på gardermoen. Inne til en PI-Check. er vel i drift igjen om en snau måned..Kanskje motor-dekslene blir lakket om i mellomtiden!

Originally posted by Canopy
KHE står hos SAS Teknisk på gardermoen. Inne til en PI-Check. er vel i drift igjen om en snau måned..Kanskje motor-dekslene blir lakket om i mellomtiden!

Stämmer bra, kom till Oslo som en ferry från CPH häromdagen.

Originally posted by RolfL
Originally posted by EK 007
KHP har vært noen turer i SVG for SK nå i det siste. I Star Alliance Spanair farger.

Verkar konstigt , vad menar du med "i det siste"? Flyger ju fortfarande för Spanair !

Beklager, det er nok KHE jeg har sett (jeg sjekket TAFPL´en). Den flyr jo fortsatt rundt i Star Alliance / Spanair farger....

Originally posted by RolfL
Originally posted by Fellowship

Söndagen den 5 juni flög OY-KHE för SAS och har väl gjort så sedan den kom tillbaka från Spanair 16 april !
Da beklager jeg misvisende informasjon, men det virket der og da veldig som en JKK-flight... (de har ikke code-share ?? )
Hvorfor fjerner de ikke Spanair-klistremerkene når den flyr for SAS igjen ???

Back