Status på 787-10

Re: Status på 787-10

Og mens man er inne på 787

RR Trent1000 er nå blitt sertifisert

http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40471
 
Re: Status på 787-10

Originally posted by Someone
RR Trent1000 er nå blitt sertifisert
Ikke helt riktig, den er kommet langt på vei til å bli sertifisert, det gjenstår nok enda noe testing :)
 
Re: Status på 787-10

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3476437/

Og 787-8 skal nå stå på sine egne ben for første gang
 
Re: Status på 787-10

Heisann!

Poenget med en GTF er å få et mere optimalt turtall på LPT (lavtrykk turbin), som Michael skriver, da dette er i dag et kompromiss med viften, siden de er koblet sammen. Viften har en RPM begrensning da viftebladene kommer opp i trans-sonisk hastigheter ved tuppen, men LPT skulle om mulig hatt et høyere trurtall for å få maksimum effekt...

BTW: P&W hadde en utrolig flott motor å tilby for B787, men ble ikke valgt av Boeing av forskjellige grunner... :(

Dag
 
Re: Status på 787-10

For meg så den ut som en Airbus-hybrid^_^ Og så liten som den var da! Hvor mange seter får man dytta inn der? Trodde den skulle være større jeg...
 
Re: Status på 787-10

Originally posted by fredrik propell
For meg så den ut som en Airbus-hybrid^_^
Mer lik en forvokst ERJ-175 om du spør meg...

Originally posted by fredrik propell
Og så liten som den var da! Hvor mange seter får man dytta inn der? Trodde den skulle være større jeg...
Det kommer an på hvilke config en bruker. For flighter på 10+ timer er 180 til 240 seter sannsynlig, men en kan fint dytte 375+ pax inn her. Antallet pax vil også avhenge av om en velger åtte eller ni seter i bredden. 787-8 vil ha en exit limit på 440 IIRC.
Maskinen er 56,72 meter lang, og har et vingespenn på 55,91, så det er ikke snakk om noen liten maskin... Dette er minstemann i 787-serien, 787-9 vil være ca seks meter lengre og ha et to meter lengre vingespenn. 787-10 vil være enda 6 meter lenger enn 787-9, og vil være større enn 777-200. Mao, dette er ingen småtass.
 
Re: Status på 787-10

Originally posted by brendas

Originally posted by fredrik propell
For meg så den ut som en Airbus-hybrid^_^
Mer lik en forvokst ERJ-175 om du spør meg...

Originally posted by fredrik propell
Og så liten som den var da! Hvor mange seter får man dytta inn der? Trodde den skulle være større jeg...
Det kommer an på hvilke config en bruker. For flighter på 10+ timer er 180 til 240 seter sannsynlig, men en kan fint dytte 375+ pax inn her. Antallet pax vil også avhenge av om en velger åtte eller ni seter i bredden. 787-8 vil ha en exit limit på 440 IIRC.
Maskinen er 56,72 meter lang, og har et vingespenn på 55,91, så det er ikke snakk om noen liten maskin... Dette er minstemann i 787-serien, 787-9 vil være ca seks meter lengre og ha et to meter lengre vingespenn. 787-10 vil være enda 6 meter lenger enn 787-9, og vil være større enn 777-200. Mao, dette er ingen småtass.

Jepp nå ser jeg at det ligner mere på en ERJ-175! Men du fikk hvertfal satt størelsen i perspektiv for meg:wow:
 
Re: Status på 787-10

En kjapp sammenligning med "kjente" størrelser. (ca tall)

788 - 57m 763 - 55m
789 - 63m 333 - 63m
78-10 - 69m(?) 772 - 64m 773 - 74m

787-10 blir trolig midt mellom 772 og 773 i lengde.

Cross-section blir større enn 330/340, og litt mindre enn 777
5,86>5,74>5,28
 
Back
Top