Statsbudsjettet 2018

Enig i at det er positivt ift å beholde det egalitære samfunnet vi vokste opp i. Men, det er 2017 og verden er ikke lenger det den var.
Regjeringen er ikke vanlige folk på jobbreise eller ferie, de er satt til å forvalte og styre våre felles verdier og det er nok ofte bedre ressursutnyttelse om de av og til kan reise sammen i en bizjet hvor de kan jobbe underveis uten å være redd for at utenforstående lytter til hva som blir sagt.
Det er et betydelig sikkerhetsoppbud når f.eks Erna og noen ministre skal på tur og da er det mer smooth å unngå passasjer terminaler og fly. Samt at de faktisk gjør det flyet vi andre kanskje er med i til et mer ettertraktet terrormål.....

Jeg må si jeg er litt med Hypern her.

Vil faktisk heller ha noen tusen ekstra på skatteseddelen og ta en større terrorrisk, om regjeringsmedlemmer og kongehus fremdeles har en tilknytning til folket de skal lede. Og selv om denne muligens er symbolsk, så tror jeg den er viktig.

Mye mobbing her. Erna og andre er store, men å påstå at de trenger 380 for å fly?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det foreslås å øke den lave merverdiavgiftssatsen fra ti prosent til tolv prosent. Det er denne satsen som brukes på flybilletter, og det vil antakelig vil føre til litt dyrere billetter.

Ser forresten at støtten til flytransport i 2018 er foreslått redusert fra 765 til 725 MNOK (-5,2%), og tilskudd til regionale lufthavner fra 37,5 til 30 MNOK (-19,7%). Det tyder jo på at man har klart redusere det man bruker på anbudsruter og slik, og man klarer drive det hele litt mer effektivt og subsidiegraden har blitt redusert

Back