• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Startrekkefølge på 2-4 motors fly.

Re: Startrekkefølge på 2-4 motors fly.

Er det isolation valve du tenker på?
Nei, de er åpne. Uten å være skråsikker, så tror jeg ikke de lukkes av autostart-systemet heller. To av tre "packs" må dog være av under start, og alltid pack 3.
 
Re: Startrekkefølge på 2-4 motors fly.

Er det isolation valve du tenker på?
Nei, de er åpne. Uten å være skråsikker, så tror jeg ikke de lukkes av autostart-systemet heller. To av tre "packs" må dog være av under start, og alltid pack 3.

Ja, det var isolation valve jeg tenkte på. På gamle jumboen måtte vi av og til stenge den for å få bedre trykk, men noen av bolagene jeg jobbet for hadde tvilsomme APUer og dårlig vedlikehold så man mått prøve litt av hvert bare for å få start på en motor i gangen og av og til bare så vidt :cry:
 
Re: Startrekkefølge på 2-4 motors fly.

Hei igjen "Forumister". Takker for mange og (for meg) tildels forståelige og gode svar på mine spørsmål til tråden. Ha en fortsatt god helg, og en god sommer, Per.
 
Back
Top