Det blir noen runder i Frankfurt denne våren - og dersom noen har tips til gode Star Alliance-lounger der, blir jeg glad. Ser på http://www.loungeguide.net/ at det er en del å velge mellom...
LH sine Senator Lounger er i hvert absolutt verdt et besøk. Absolutt bedre enn Buisness Loungene. Jeg kan ikke uttale meg om de andre *A loungene, ettersom jeg ikke har testet de.
Mener å ha lest for en stund siden at noen anbefalte UA's Red Carpet Lounge da denne ofte er mindre "overbefolket" en LH's lounger gjerne er. Minuset med Red Carpet er at åpningstiden er begrenset.
Regner med at du rapporterer dine opplevelser her?
Senator loungene er tingen i FRA. (bortsett fra den SPLITTER nye First Loungen og FCT selvsagt )
Den som har flest dusjer og god buffet er Den som ligger i B piren (utenfor Schengen, rundt B30-33) Lett å komme seg igjennom passkontrollen for å komme seg til denne loungen
Den som ligger ved USA gatene er stor og har best utsikt, (C14 er det vel) men den ligger utenfor den ekstra sikkerhetskontrollen og har begrenset med dusjer (vet ikke om de har den ekstra sikkerhetskontrollen enda for transfer pax for USA flighter enda, har ikke hatt transfer i FRA på over ett år nå, kun i MUC)
Det er to Senator lounger til (A gatene der SAS flyr fra og schengen området etasjen under). De er ganske små og veldig fulle.
Den som ligger ved USA gatene er stor og har best utsikt, (C14 er det vel) men den ligger utenfor den ekstra sikkerhetskontrollen og har begrenset med dusjer (vet ikke om de har den ekstra sikkerhetskontrollen enda for transfer pax for USA flighter enda, har ikke hatt transfer i FRA på over ett år nå, kun i MUC)
USA-gatene har blitt flyttet til tredje etg i A-piren (altså rett over de andre gatene i A-prien), tror at Asia gatene har blitt flyttet til ytterst på C. Reiste ihvertfall til DEN fra A58 i januar og fra C-ett-eller-annet da Speedy og jeg reiste til ICN i desember.
USA-gatene har blitt flyttet til tredje etg i A-piren (altså rett over de andre gatene i A-prien), tror at Asia gatene har blitt flyttet til ytterst på C. Reiste ihvertfall til DEN fra A58 i januar og fra C-ett-eller-annet da Speedy og jeg reiste til ICN i desember.
Sorry, min feil. B skal det selvsagt være, ikke C. United flyr ut fra C gatene, Lufthansa for det meste fra B (sikkerhetssonen ligger rett etter passkontrollen i B). Det varierer selvsagt hvor USA flightene flyr utfra siden det er så mange, man kan fly fra både B og A men oftest er det fra B10-18 og der ute finnes det kun en Business Lounge som faktisk er kjempestor og helt OK, god utsikt er det også. Men man må som sagt igjennom en sikkerhetskontroll for å komme seg dit.
Så da blir det B Senator loungen som ligger ETTER ut av Schengen området passkontrollen, rett til venstre v/ B30 som er enklest og best. C er nok den fineste og største Senatorloungen, men det kommer jo an på hvor man kommer fra/skal til.