"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets"

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Bilder fra Tromsø 25.07.2008 (uten) og 08.09.2009 (med)
(ingen bildetekst hverken over eller under :hi2 )

IMG_6343-2x3.jpg


IMG_6354-16x9.jpg


IMG_6446-2x3.jpg


IMG_6817-2x3.jpg


IMG_6838-2x3.jpg


IMG_6886-2x3.jpg


IMG_6894-16x9.jpg


Hilsen Dag H
 
Likte godt det siste bildet :D Det hadde hvert mye penere med sorte winglets, i stedet for blå.
 
Ble fint dette her :) Gøy med før og etter bilder av samme fly (og skip i mitt tilfelle)
Har selv fått denne maskinen med og uten pluss en annen (LN-KHA) med og uten
 
Knallfine bilder, takk!

OT: hvorfor står Norwegian-maskina ved den gamle bygningen uten bro (nest siste bilde)? Er det London-ruta eller?..
 
Knallfine bilder, takk!

OT: hvorfor står Norwegian-maskina ved den gamle bygningen uten bro (nest siste bilde)? Er det London-ruta eller?..

Noen som vet svaret ?

Her er flere opplysninger om Norwegian maskinen i bakgrunn:
Bilde tatt: 08.09.2009 17:06:14
LN-KKD - Norwegian
Boeing 737-33V cn. 29339 Typecode: B733

IMG_6846.jpg
 
Likte godt det siste bildet :D Det hadde hvert mye penere med sorte winglets, i stedet for blå.

Ja det er jeg enig i blir mel helhetlig "look" da.

Igensatta ögonbryn också.

Det har den da fått...

Ble fint dette her :) Gøy med før og etter bilder av samme fly (og skip i mitt tilfelle)
Har selv fått denne maskinen med og uten pluss en annen (LN-KHA) med og uten

Jeg har også før og etter bilder av flere fly, helikoptere og skip. Får vel lage en tråd etterhvert.

Knallfine bilder, takk!

OT: hvorfor står Norwegian-maskina ved den gamle bygningen uten bro (nest siste bilde)? Er det London-ruta eller?..

Det er London-ruta som står der borte på stand #20, siden det var en tirsdag disse bildene er tatt på. Det er sjelden DY står parkert der uten at det er Londonflyet det er snakk om. Men selvfølgelig kan untak skje ved situasjoner som gjør at alle tre bruparkeringene er opptatt. LN-RRL ("Stjernegrisen") kom i fra Svalbard som SK4425, og fortsatte til Oslo på samme rutenummer. Flotte bilder som alltid, Dag!:up:
 
Likte godt det siste bildet :D Det hadde hvert mye penere med sorte winglets, i stedet for blå.

Enig, sort hale og blå winglets :cry:
(vet ikke om det er noen standard på det, men kan tenke meg at SAS fikk en haug med blåmalte winglets til å "lime" på vingetuppan ;) )
 
Flotte bilder som alltid, Dag!:up:

Thank You :)

Det er litt gøy å se gjennom arkivet fra "gamle dager" og se hvordan enkelte fly har forandret seg i åras løp.
Og da spesielt de "kloningene" som kom etter at SAS overtok Braathens ;)
 
De bestilte vel 12 par med winglets til ettermontering på 737, og de leveres ferdig malt, blå med SAS logo. LN-RRL er forøvrig den eneste -883 som hittil har fått slike, resten har havnet på noen ex BU -705 og noen på -783.
 
... og her er vi helt tilbake til 'start' - etter første landing, Boeing Field 15. desember 2003.

49804.jpg
 
... og her er vi helt tilbake til 'start' - etter første landing, Boeing Field 15. desember 2003.

Var LN-RRL registrert SE-DYT (hvis jeg så reg. bokstavene riktig) i gamle dager ? (eller var det Norwegian)
 
Last edited by a moderator:
Flyet hadde registreringen SE-DYT til den ble LN-RRL 2/1-2005. By the way, så var det Dag Viking som fløy SK4425 i dag.:up:
 
Det er London-ruta som står der borte på stand #20, siden det var en tirsdag disse bildene er tatt på. Det er sjelden DY står parkert der uten at det er Londonflyet det er snakk om. Men selvfølgelig kan untak skje ved situasjoner som gjør at alle tre bruparkeringene er opptatt.

Takk for svaret!
 
Back
Top