Star Alliance Gold - la oss tenke litt :)

Re: Star Alliance Gold - la og tenke litt :)

Jeg orker ikke lenger å sitte og lete etter SAS IC billetter som gir 100% opptjening. Resultatet er jeg ikke lenger flyr SAS. Med UA får jeg 100% +100% for 1P samt E+ selv på billigste billettene, det gjør livet enkelt. Jeg vurderer å flytte fra Mileage Plus til BMI, men er litt redd LH-spøkelset.

Enig i at LH spoekelset lurer i kulissene, men etter dagens uhyggelige e-post med store endringer i Mileage Plus programmet, forsvinner 2X UA Visa samt at istedetfor aa gaa fra 1K til Premier Exec og holde meg paa det nivaaet, er det bye bye Premier Exec fra neste kvalifiseringsperiode for baade kjerringa og meg
 
Re: Star Alliance Gold - la og tenke litt :)

V-klassebilletter er kampanjebilletter og er bare tilgjengelig i visse perioden. Den er ofte billigere enn de billigste 25 prosent-billettene. Vanligvis er Q den "billigste" billettkategorien som gir 100 prosent opptjening.


Innen Europa er ikke V-klasse en del av den faste publiserte prisstrukturen til SAS som er: C,D (biz) Y,S,B (extra) E,M,H,Q (eco 100%) W,U,K,L,T,O (eco 25%). Men det siste året har V-klassen blitt brukt til kampanjer som prismessig har ligget godt under faste laveste pris i T-klasse. Slik sett har disse billettene vært både et pris- og poengkupp. Det nye nå er at VKAMP er historie og O-klasse er den nye kampanjeklassen med 25% opptjening. Q-klasse er dermed laveste 100%-klasse innen Europa.

V-klasse (100%) er derimot en del av Intercont sin faste publiserte prisstruktur, in- og outbound connections innen Europa til/fra Intercont blir også booket i V-klasse. V-klassen koster forøvrig rundt 1200 kr mer t/r OSL-EWR/ORD/IAD enn K-klassen, som er faste laveste pris.

En av fordelene med Eurobonus kontra andre *program er at på SAS, Widerøe, Blue1, AirBaltic og Estonian flygninger så får man gjennomgående mere EB-poeng [SAS earnings chart] enn miles flown som andre program gir poeng etter. 25%-regelen på SAS kommer man som sagt aldri utenom uansett program.
 
Re: Star Alliance Gold - la og tenke litt :)

Er det en sånn ph-ndr snartur som tar deg jorden rundt...? :-)

Skulle bruke opp noen billetter og endte i Brisbane, og lurer nå på å dra hjem uten å bruke de helt opp... du vet, sånt som skjer. ;)

-A
 
Enig i at LH spoekelset lurer i kulissene, men etter dagens uhyggelige e-post med store endringer i Mileage Plus programmet, forsvinner 2X UA Visa samt at istedetfor aa gaa fra 1K til Premier Exec og holde meg paa det nivaaet, er det bye bye Premier Exec fra neste kvalifiseringsperiode for baade kjerringa og meg

Ja, fikk samme mailen mailen i dag. Nokså store økninger i uttak av miles for award-billetter, spesielt i C. Spørs om ikke dette blir siste spikern i Mileage Plus-kista for min del.
 
For å dra frem en gammel diskusjon på nytt. Jeg driver å teller kraftig på knappene om jeg skal gi blanke i EB, og skifte til et annet program. Jeg har sett en del på bmi, men føler jeg sliter med å utnytte en del av godene, som f.eks. de 4 free upgrade voucherene. I tillegg gir de nada på mange av de billige LH billettene i Europa, samt kun 50% på de fleste LH reiser over dammen (må helt opp i klasse P for å få 100%.

Jeg har nå studert AC sitt program ganske nøye, og det ser ut til å passe meg ypperlig (reiser mest i Y, samt mest IC til Nord Amerika). Her trengs det 35000 miles for gull. De gir bl.a. 500 milies minimum på de billigste reisene i Europa med LH, samt at de gir 100% på alt over W. Det siste samsvarer vel med EB så vidt jeg vet. I tillegg har de et meget bra opplegg med free upgrade vouchere og Gullbonus på 50% (25% for sølv), og 25% bonus for reiser med LH og Swiss når en har fått gull.

Er det noen som har kommentarer til dette, evt. er det noe jeg har misforstått?
 
Du har rett. Til dette reisemoensteret passer Aeroplan bra, saerlig dersom maalet er aa oppnaa status raskt og flyr mye LH, men de oppgraderingsvoucherne gjelder i hoeyere bookingklassene og kun paa AC.

Flyr du amerikanske/kanadiske selskaper over dammen gir de alle 100% hos BMI, LH og SK gir ikke saa bra som du korrekt sier. Negativt er det selvsagt at BMI har lagt ned all transatlantisk fra nyaaret...

Grunnen til at jeg liker BMI har ogsaa med bilutleie og hotellmiles. 1700 miles pr. Hertz leie og hele tiden dobbel miles kampanjer, naa 3400 for foerste kvartal pr. hertzleie, har booket 15 ganger leier til 17 dollar paa min lokale Hertzstasjon, henter ikke bilen en gang siden jeg kjenner karen som driver plassen, han sjekker meg inn og ut via telefonen. Saa 15 Hertz leier er nok til over en t/r i Swiss First Class til Europa for 255USD.

En annen ting er at du faar 25% bonus som gull hos alle partnere, hos BMI 35%, den beste benefit gjelder for folk som flyr 55K miles i aaret eller mer. Da faar du dobble miles + 25/35%: Gold members with over 55,000 membership status miles will have any miles over this amount converted to destinations miles up to a maximum of 250,000 destinations miles.

Dette betyr at paa business faar man hele 450%, i F 650%!!!

Aeroplan er soleklart bedre enn Eurobonus, men med LH sliter man selvsagt med at man maa fly hoeyere enn W klasse. Merk at alle amerikanske programmer gir 100% minimum hos LH over dammen i alle klasser. UA gir 200% paa LH som Premier Exec, Star Gold uansett booking klasse. Det kreves 50K for aa oppnaa denne statusen.
 
Hmmm, ikke lett dette her gitt! Må studere litt et par dager til, så får vi se hva magen sier innen den tid.
 
Grunnen til at jeg liker BMI har ogsaa med bilutleie og hotellmiles. 1700 miles pr. Hertz leie og hele tiden dobbel miles kampanjer, naa 3400 for foerste kvartal pr. hertzleie, har booket 15 ganger leier til 17 dollar paa min lokale Hertzstasjon, henter ikke bilen en gang siden jeg kjenner karen som driver plassen, han sjekker meg inn og ut via telefonen. Saa 15 Hertz leier er nok til over en t/r i Swiss First Class til Europa for 255USD.


Swiss First redemption for 51.000 miles USA-Europa, kan dette stemme da?
 
Jeg elsker BMI! Booket til Singapore og Tokyo til dama og meg selv i julegave, SK C til LHR, SQ First fra LHR, stopover i SIN, SQ F videre til NRT. Dette for 25.000 miles + £170 per pers + taxes (tror de kom på £200 pga syke UK departures taxes i biz/first). Kunne dratt med SK 343 i C for ca. null avgifter da SAS ikke har YQ på awards fra Skandinavia. Men det var ikke aktuelt, etter å ha prøvd det ypperste (SQ F) i høst betaler jeg gledelig noen daler ekstra i skatter for å få muligheten igjen. Noen timer i Virgin Clubhouse på LHR samt SKL F i SIN skader heller ikke. Håper bare på at 747 blir byttet ut med A380 og tilhørende Suites oppgradering så blir dette tidenes tur :D

Hjemturen er ikke helt avgjort enda, men det blir trolig LX First for samme prisen.

Alt takket være BMI :thumbup
 
Ja, det er genialt at du kan kjoepe enveis i tillegg til at du kan bruke litt cash for aa faa de beste billettene. (for de som lurer, 25k er en vei den reiseruten view henviser til 50k t/r /2) Og naar du klarer aa faa to slike billetter t/r ved aa leie bil 30 ganger for 17 dollar dagen, blir det enda mer genialt ;-)
 
Jeg elsker BMI! Booket til Singapore og Tokyo til dama og meg selv i julegave, SK C til LHR, SQ First fra LHR, stopover i SIN, SQ F videre til NRT. Dette for 25.000 miles + £170 per pers + taxes (tror de kom på £200 pga syke UK departures taxes i biz/first). Kunne dratt med SK 343 i C for ca. null avgifter da SAS ikke har YQ på awards fra Skandinavia. Men det var ikke aktuelt, etter å ha prøvd det ypperste (SQ F) i høst betaler jeg gledelig noen daler ekstra i skatter for å få muligheten igjen. Noen timer i Virgin Clubhouse på LHR samt SKL F i SIN skader heller ikke. Håper bare på at 747 blir byttet ut med A380 og tilhørende Suites oppgradering så blir dette tidenes tur :D

Hjemturen er ikke helt avgjort enda, men det blir trolig LX First for samme prisen.

Alt takket være BMI :thumbup

Bestiller herved en utførlig trip-report fra denne turen!! Gjerne med bilder!:colgate:

Få forhånd tusen takk!;)

BF:cool2
 
Bestiller herved en utførlig trip-report fra denne turen!! Gjerne med bilder!:colgate:

Få forhånd tusen takk!;)

BF:cool2

Hva med mine BMI turer i 2009?? Swiss ORD-ZRH i Swiss First t/r samt t/r IAD med South African i Biz?? ;)
 
Hva med mine BMI turer i 2009?? Swiss ORD-ZRH i Swiss First t/r samt t/r IAD med South African i Biz?? ;)

Det vil jeg gjerne høre om, hvor skal du reise med bmi? Hvis bmi kutter all transatlantisk trafikk, hva gjøres med de tre A330-200-maskinene?

Selv får jeg EuroBonus Gold i januar, for første gang, så før jeg eventuelt satser på et annet program, vil jeg prøve det i et år. Siden jeg stort sett flyr med SAS er det kanskje lurt å kort hos dem, og ikke hos en annen Star-partner. Som student reiser jeg mest på billigbilletter og jeg leter fortsatt etter en Star-partner som gir mer enn 25 prosent på billigbilletter hos SAS.
 
Ikke turer med BMI men turer bestilt med BMI poeng

He-he, important distinction ;) Som BMI Gold har jeg aldri satt min fot i et BMI fly enda, det var ikke derfor jeg valgte programmet. Reiseruten min over er enkelt og greit grunnen :)

Trip report med bildedokumentasjon skal bli!
 
bmi will give its Heathrow - Cairo and
Heathrow - Amman routes a major boost
with the introduction of A330 widebody
aircraft next spring. Both routes were introduced
in 2007 as part of a major
launch exercise at Heathrow that saw
bmi start flights to 17 new destinations.
 
Om man f.eks reiser med SK, LH eller en annen partner innenfor Star Alliance og har BMI Diamond Club, registerer man poegene på siden til BMI??

På SAS sine sider finner en jo ikke noen mulighet for å legge inn kortnummer for BMI...
 
Back
Top