Standardheving på Værnes

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Standardheving på Værnes

Standardheving på Værnes


Avinor har gjennomført et stort byggeprosjekt på Trondheim lufthavn, Værnes i tett samarbeid med brukerne. Nå er de klar for en hektisk sesong med totalt 60 avganger til utlandet hver uke. Lørdager er den travleste avreisedagen.


Flyplassen har fått ny utenlandsterminal med ny, stor tax-free-butikk og nye serveringssteder. Fra og med 12. mai skal innsjekking for charter utland skje fra terminal B, som er ombygd og utvidet med 1000 m2 .

- Våre passasjerer som skal med charter til utlandet skal derfor fra og med torsdag 12. mai møte direkte i terminal B for innsjekk, sier markeds- og eiendomssjef Nina Jensen.

Hun presiserer at innsjekk ruteflighter fra Værnes som før vil foregå i terminal A.

Det er kun charter utland med destinasjonene København, Amsterdam, London, Alicante, Murcia, Praha og Dubrovnic som går fra terminal B.

- Velkommen til en "ny" flyplass med internasjonal standard, sier den stolte markedssjefen.

www.avinor.no
 
Re: Standardheving på Værnes

Originally posted by DY
Hun presiserer at innsjekk ruteflighter fra Værnes som før vil foregå i terminal A.

Det er kun charter utland med destinasjonene København, Amsterdam, London, Alicante, Murcia, Praha og Dubrovnic som går fra terminal B.

:sarc ????????????????????????????????????????????????????????????????:sarc

Ehh, dette er rutedestinasjoner det også, det riktige er vel at CHARTERdestinasjoner i utlandet har innsjekk i terminal B, mens RUTEflyvningnene til CPH, AMS, STN, ALC, SJV, PRG og DBV fortsatt har innsjekk i Terminal A. Noe de av en eller annen grunn alltid har hatt, uten at jeg har skjønt hvorfor.
 
Re: Standardheving på Værnes

Originally posted by LCH
Originally posted by DY
Hun presiserer at innsjekk ruteflighter fra Værnes som før vil foregå i terminal A.

Det er kun charter utland med destinasjonene København, Amsterdam, London, Alicante, Murcia, Praha og Dubrovnic som går fra terminal B.

:sarc ????????????????????????????????????????????????????????????????:sarc

Ehh, dette er rutedestinasjoner det også, det riktige er vel at charterdestinasjoner i utlandet har innsjekk i terminal B, mens ruteflyvningnene til CPH, AMS, STN, ALC, SJV, PRG og DBV fortsatt har innsjekk i Terminal A. Noe de av en eller annen grunn alltid har hatt, uten at jeg har skjønt hvorfor.
Enig LCH - dette var jo veldig forvirrende...er vel egentlig ganske vanskelig å ramse opp alle charterflydestinasjonene som vil bli brukt. Alle de destinasjoene som ramses opp er jo rutefly....
Skal det være at rutefly til utland skal benytte innsjekk terminal A, og kun charter i terminal B.
 
Re: Standardheving på Værnes

Charter skal sjekke inn i Terminal B
Rutefly til utlandet skal fortsatt sjekke inn i Terminal A
 
Re: Standardheving på Værnes

Originally posted by LTH
Charter skal sjekke inn i Terminal B
Rutefly til utlandet skal fortsatt sjekke inn i Terminal A
Som jeg trodde....
 
Re: Men hvorfor

Men hvorfor deles innsjekk opp slik? Alle utenlandsavgangene er fra terminal B så det greieste hadde vel vært å hatt all innsjekk til utlandet i terminal B?

Hva er årsaken til denne "oppsplittingen"? Noen som vet?

Ellers - gratulerer så mye med "ny" terminal! Vi får noen nyheter her på Sola også om ikke så alt for lenge.

Geir
 
Re: Standardheving på Værnes

Denne oppsplittingen gjøres sikkert for å gjøre det lettere for de reisende.....



(Dette var selvsagt ironi)
 
Re: Standardheving på Værnes

Hadde litt dødtid på TRD i dag, så jeg lusket meg en tur ned i Terminal B, men så ikke en eneste sjekk-inn skranke!? Jeg var riktignok bare airside, men det var bare en svær glassfasade der jeg mener å huske at inngangen lå før! Det lille jeg så var svært positivt. Stilen var tydeligvis inspirert av Gardermoen, med mørk skifer på gulvet og trelister på veggene. Skiltene var også av OSL typen, men ikke fullt så mørk blåfarge tror jeg. (De på OSL er mørkeblå, ikke sorte?)
Duty-Free'en var stengt, men den hadde samme type røde neonaktige skilter som på OSL. Innenriksdelen av Terminal B var det imidlertid ikke gjort noe med, bortsett fra skifer i trappa ned til gate'ene. På bakkenivå var det fortsatt fliser både fra 80- og 90-tallet... Både denne delen av Terminal B og deler av Terminal A begynner å se litt slitt ut, med ødelagte seter, og knuste fliser på gulvene, (vedlikehold er jo desverre et fremmedord i offentlig sektor her i landet...) for ikke å snakke om de stygge ombyggingene som er gjort i området rundt sikkerhetskontrollen på Terminal A, med ellers er den jo fin og moderne. Terminal A har forresten de gamle skiltene. Er de nye en slags standard fra Avinor? Så som sagt litt lysere ut enn de på OSL, men så er jo ikke OSL offisielt Avinors terminal heller. Også NSB har jo lagt seg på samme skilttandard.
 
Back
Top