SQ med nye seter i F C og Y

kimmam

ScanFlyer Blue
Medlem
Som hintet til tidligere i år, så lanserte SQ sitt nye produkt i går. Det er i første omgang kun nye B777-300ER som får det nye produktet, samt kommende A350. Første maskin skal fly i september på SIN-LHR ruten.

First
Singapore Airlines has revealed a new look for its first class seats, which take a step back from the airlines' flagship’ Airbus A380 private suites to adopt a more conventional high-walled design.
http://www.ausbt.com.au/photos-singapore-airlines-new-first-class-seats-suites

Business
Singapore Airlines’ new business class seats, set to debut on the airlines Boeing 777 service between Singapore and London later this year, shares similar design DNA as its new first class mini-suites.

Fant ikke noe link til Economy produktet i farten, men bildene på instagram viser at setene blir mørkere og får større skjerm og touchscreen-fjernkontroll. Noe ala EKs Y.
Nye C ser ganske bra ut. Ser det er flere og flere selskaper som går for "reverse herringbone" layouten.

Dette ser jo stilfullt og bra ut, det kan synes som om at de bygger videre på eksisterende konsept på setene i C og det er ikke dumt. Dette vil blandt annet gi mer opplevelse av privacy.

Ser det er flere og flere selskaper som går for "reverse herringbone" layouten.

På meg ser det ut som setene står rett frem og ikke i vinkel?

Uansett virker begge produkstene til å være veldig bra, men er det ting som tyder på at deres Suites kanskje ikke har slått helt ann siden de nå går bort fra dette?

Jeg må si Singapore er ufattelig gode på dette med design i flyene sine.. Farger atmosfære osv.. Jeg synes det nesten er litt merkelig at ikke ”konkurrentene” lærer mer av dette? Jeg tenker på fra hva jeg har sett her inne og noen oppleveleser selv som – Uniteds nye biz, LOTs ”nye” biz, – hvor fantastisk trist dette ser ut i forhold (Ja jeg vet SQ ”gir bort” mer plass.)

SQ er bransjens Apple og forstår viktigheten av emotional design – mens flere andre (skal ikke nevne navn) tilsvarer en Dell PC med Windows og shitloads av toolbars i Internet Explorer.

Ser ikke umiddelbart ut som de har løst utfordringen med å sove i vinkel i C. Dette er ikke et bra opplegg for oss vestlige med litt høyde som må mose bena inn i et hulrom i hjørnet for å strekke ut, funker sikkert som en drøm på SQ sine direktører. Forøvrig ser setene svært behagelige ut som sitting, jobbing, spising. Liker også farger og design.

Litt vanskelig å se detaljene godt, SQ har ikke rykte på seg for gode websider og lanseringensiden har jo ikke bestått testen i natt: www.siaproductlaunch.com

C setet virker å ha blitt (marginalt) smalere, men fortsatt svært bredt, og at det har blitt mye mer lagringsplass, mulig Fnate har sittet i brukergruppen?

C setet virker å ha blitt (marginalt) smalere, men fortsatt svært bredt, og at det har blitt mye mer lagringsplass, mulig Fnate har sittet i brukergruppen?

Han har ikke det, men jeg regner med at dette er et ledd i å få Fnate til å fly med SQ nå som han skal velferdsoffisererere mer østover også. Han har faktisk sin første SQ fligh i September. En 77W, som sikkert ikke enda har det nye.

Uansett ser det bra ut. Jeg kunne tenkt meg mulighet for å dra for enda bedre for ut mot midtgangen når man sitter i C. Altså mer privacy når man reiser alene.

Ser jo helt nydelig ut, samt brukervennlig! Det setet de har nå er jo gigantisk og fint, men virker lurt å bruke litt plass på lagring osv.

De har vel nesten den beste C-klassen på markedet i dag, men hviler ikke på laubærene for det! Nice!
Tenk hvor sykt langt etter SK er...

Ser lekkert ut. Er dog ikke enig i at setet de har nå er blant de beste. Javisst er det stort og flott, men sitte- og liggekomforten er ikke på topp. Foretrekker f.eks. US Airways' nye C-sete (EVA/Qatar/Cathay har visst maken) fremfor SQ A380/77W C.

På meg ser det ut som setene står rett frem og ikke i vinkel?

Uansett virker begge produkstene til å være veldig bra, men er det ting som tyder på at deres Suites kanskje ikke har slått helt ann siden de nå går bort fra dette?

Gikk litt for fort gjennom bildene gitt ;) Ser nå at de står "rett frem". Sånn jeg skjønte det så skal Suites beholdes siden det kun er B77W og A350 som får de nye produktene. Suites er jo kun å finne på A380.

Back