SQ First Class?

3tflyer

ScanFlyer Blue
Skal en kjapp tur til Singapore snart. Klarte å få en billigbillett i C klasse for omlag 15 000 LHR-SIN t/R. Flyr med A380 til SIN, mens returen er satt opp med B-777-300ER. Jeg lurer på følgende: er det noe poeng å brenne av 65 000 Eurobonuspoeng for å oppgradere til First Class på returen?? Bortsett fra litt oppgradert mat og pysjamas er vel setene noelunde like? Og det er vel begrenset hva en klarer å drikke av premium champagene??Etter hva jeg forstår kan en ikke oppgradere med poeng til suites da den bookes i en egen klasse.

Lurer på om ikkje SQ har blokkert A380 og B777-300ER helt for bonusuttak for andre selskaps kunder.
Første klasse er vel helt blokkert for alle former for bonusuttak på disse flyene uansett selskap.

Hvis jeg ikke husker helt feil må du ha C eller D klasse for å kunne oppgradere til First. Vil tippe på at den billig-biznizzen du har fått er J klasse. Så da slipper du å tenke så mye mer på det!

BF:cool2

Skal en kjapp tur til Singapore snart. Klarte å få en billigbillett i C klasse for omlag 15 000 LHR-SIN t/R. Flyr med A380 til SIN, mens returen er satt opp med B-777-300ER. Jeg lurer på følgende: er det noe poeng å brenne av 65 000 Eurobonuspoeng for å oppgradere til First Class på returen?? Bortsett fra litt oppgradert mat og pysjamas er vel setene noelunde like? Og det er vel begrenset hva en klarer å drikke av premium champagene??Etter hva jeg forstår kan en ikke oppgradere med poeng til suites da den bookes i en egen klasse.

Jeg har vært inne å "hilst" på i 777-3ER når jeg har flydd med dem, og tro meg - det ser ut som en total annen opplevelse en biz.

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/exp/new/firstclass/seatfeatures.jsp

Er du flynerd så syntes jeg det er vel anvendte poeng.

Hvis jeg ikke husker helt feil må du ha C eller D klasse for å kunne oppgradere til First. Vil tippe på at den billig-biznizzen du har fått er J klasse. Så da slipper du å tenke så mye mer på det!

BF:cool2

Som det står hos EuroBonus hvis du følger linken rett over innlegget ditt:

Singapore Airlines From Business to First
Classes – Z, C, J, D

Det har vi vel ikke plass til her, men du får ta deg en Jeger og cognac mellom hostekulene ;)

Sitter i Silver Kris Lounge på LHR nå og har sete 11K på SQ321, ikke all verden av servering av mat, men 2 jenter/servitører i baren så klarer det meste!! Har "Book the cook" med diverse lekkerheter på flyet, så her i loungen blir det nok mest flytende. Skal prøve å lage en rapport etterhvert! Blir nok ikke slik at jeg bruker poeng til F på returen, poengene vil heller bli brukt på oppgradering fra y/y+ til C på kommende reiser

Back