Sprekkdannelser oppdaget på 737NG

Re: Sprekkdannelser oppdaget på 737NG

I følge Skyliner-aviation er EI-DAL og EI-DCL hos Ryanair rammet av sprekker, og sent til VCV for å fikses. Disse er vel henholdsvis +16 og +15 år, og vel blant de eldre maskinene i Ryanair sin flåte

Boeing 737 -8AS 33718 1311 EI-DAL Ryanair ferried 26-27oct19 DUB-BGR-VCV for cracked wing forks repairs (+ 33806/1576 EI-DCL)

I tillegg skal det i Sør Korea være funnet sprekker på 9 fly, som vel er en over representasjon. 5 av dem hos Korean Air. Såvidt jeg forstår er det hos deres -900 (non-ER) hvor det er funnet sprekker

https://www.euronews.com/2019/10/25/south-korea-grounds-nine-boeing-737-ng-planes-with-cracks

South Korea grounds nine Boeing 737 NG planes with cracks
 
Re: Sprekkdannelser oppdaget på 737NG

Ser ut som Qantas fant sprekker i en av sine maskiner, selv om dette ikke var en med 30.000 cycles, men en som lå mellom 22.000 og 30.000 cycles, de som må sjekkes innen 1000 cycles. Det fikk mekanikernes fagforening til å be om at hele 737 flåten til Qantas skulle settes på bakken, hvilket naturlig nok ledelsen ikke går med på

https://www.flightglobal.com/news/a...ses-alarmist-union-call-to-ground-737-461920/

Qantas has hit back at its engineers’ union’s “alarmist” call to ground its entire fleet of Boeing 737-800s, after one of them was found to contain structural cracks.
 
Back
Top