Språkbruk og holdninger på forumet....

Re: Språkbruk og holdninger på forumet....

Jeg synder nok stort der, men de fortkortelsene er en så naturlig og stor del av min hverdag at jeg ikke alltid tenker på det en gang. Jeg bruker tilogmed TBFer, ehum trebokstavsforkortelser, i mailer til bekjente (funker ikke alltid så bra).

Om noen spør om hva det betyr, så er min erfaring at man raskt får svar på det. Om man ikke har svaret, eller ikke gidder, så kan man heller la være å svare at man skal søke og vente på at noen som har lyst å hjelpe svarer.

Bra tråd dette, moderatorene leser flittig kan jeg love.

For øvrig så finnes det ikke Z-klasse på QV på VTE-LPQ-ruta. ;)

Originally posted by The Ticketor

Her maa selv jeg slaa opp forkortelsene ....... ;)

Ser det imidlertid ikke som en plage, da jeg kommer borti saa mange rare selskaper og bykoder iforbindelse med jobben at det er en dyd av noedvendighet ...

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by The Ticketor

Her maa selv jeg slaa opp forkortelsene ....... ;)

Ser det imidlertid ikke som en plage, da jeg kommer borti saa mange rare selskaper og bykoder iforbindelse med jobben at det er en dyd av noedvendighet ...

Nå ble jeg også interessert....:D Innenriksflygning i Laos, mao., men Lao Airlines... Z-klasse er vel discounted business class (i noen selskaper iallefall)...? Jeg finner kun M, V og Y klasse på flygninger med QV mellom VTE og LPQ.....:colgate: (det var selvsagt ikke dette som var hensikten med innlegget til chaos controller - det skjønte jeg...:wink )

La oss holde oss til tema. Men ellers blir jeg med å diskutere RBDer når som helst. Der kom det en forkortelse til gitt... ^_^

Originally posted by Olebno
I noenlunde veldrevne bedrifter har man mulighet for å lufte uenigheter internt.
En annen ting er at hvis man er til de grader uenig med arbeidsgiver, kan det kanskje være en ide å skifte arbeidgiver.

Håller med dig Olebno. Men tyvärr finns det arbetsgivare som utåt vill ge uttryck för att vara veldrevne bedrifter men som inte alls lever upp till det. Jag vet åtminstone ett företag, i flygbranschen, där medarbetarna, om de överhuvudtaget kommer med det minsta kritik eller ställer obekväma frågor, med alla medel tystas. Någon kritik får inte förekomma! Allt ska vara rosenrött utåt! Skulle någon, som har en mot ledningens sida avvikande uppfattning, försöka söka en ledig tjänst: just forget it. Det är en bedrövlig inställning och jag kan då förstå dessa personers totala frustration och har också förståelse för att de vill vara anonyma. Det är inte så lätt för piloter, cabin-crew och bakkeansatte, hur bra de än trivs med sitt arbete, att byta arbetsgivare. Frustrationen blir också ännu värre när personaltidningen, med endast ständigt leende människor, försöker spegla en verklighet som inte är sann.

Något som, tycker jag, inte kommit fram i "språkbruk og holdinger på forumet" är en diskussion om hur man ska hålla sig till 3rd party, alltså inte bara medlem mot medlem.
Jag tycker det är beklämmande när man exempelvis kallar Ryanair´s ledning för "banditer", likaså när man uttrycker sig nedlåtande i form av ex. "KLM Shittyhopper", not even funny. Jag förstår då och vet att det är forummedlemmar som hoppat av och istället anslutit sig till forum av mer seriös karaktär där liknande dumheter inte förekommer.

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by ANX
Synes du har en viktig refleksjon her, som generelt kan gjelde alle steder.
Savner veldig de mange kunnskapsrike rolige typene som deltok aktivt før. Lurer fælt på hvor de er blitt av. For noen år siden var det en mer uniform gruppe. Men "noko godt kan'kje vara evig, veit uss"...
:( :( :(

Og lurer på hvor DY er, på torss av et års inaktivitet er vedkommende faktisk forumets 4. ivrige poster enda...

-A

DY har vandrende nick(s) han var like aktiv som Hurum og foer det BU ett eller annet.

Da har der führer talt, da syns jeg at vi kan slutte av dette her, holde oss til det forumet virkelig handler om, skitkasting om diverse selskaper... neida... om luftfart, så kan vi ønske god morgen til hverandre her på forumet og få knallgode forslag om hvilken vin vi skal dra med oss igjennom taxfreen neste gang vi er ute å reiser.

Originally posted by Bluejuice

Da har der führer talt, da syns jeg at vi kan slutte av dette her, holde oss til det forumet virkelig handler om, skitkasting om diverse selskaper... neida... om luftfart, så kan vi ønske god morgen til hverandre her på forumet og få knallgode forslag om hvilken vin vi skal dra med oss igjennom taxfreen neste gang vi er ute å reiser.

No offence, men var det der en spøk/forsøk på ironi eller har ikke du skjønt bæret av hva diskusjonen faktisk handler om?

Originally posted by Someone

No offence, men var det der en spøk/forsøk på ironi eller har ikke du skjønt bæret av hva diskusjonen faktisk handler om?

Neivel, det er altså ikke rom for noe her, en liten en så er det sutring umiddelbart, det var ment som ironi. , detta gidder jeg ikke... Takk for meg.

Dere får krangle videre og kose dere videre, sutrepaver

Originally posted by Someone

Neivel, det er altså ikke rom for noe her, en liten en så er det sutring umiddelbart, det var ment som ironi. , detta gidder jeg ikke... Takk for meg.

Dere får krangle videre og kose dere videre, sutrepaver

Hadde du lest hva som står i denne tråden så hadde du kanskje fått med deg at dette med ironi er vanskelig å formidle skriftlig når man ikke har alle andre inntrykk som kan bidra til å signalisere ironien.

Slik jeg leste innlegget så virket det mer sarkastisk enn ironisk....

Hvorfor sperrer dere ikke denne tråden???????????????????????
Virker som om enkelte digger å "krangle"... dere kommer ingen vei uansett...
Sperr hele denne topicen!!! :angry:

Dere er mannfolk eller hva? Minner mere som et hønsehus:lol:

Jeg er for å la tråden løpe enda, så langt så har den vært ganske informativt og selv-illustrerende. :)

Ellers, om CK liker å tro han har makt, så er jeg helt for det. I mellomtiden så støtter jeg meg på at forumet er drevet på samme viset som en hver kunnskaps-bedrift, egenkapitalen forsvinner hver gang folk går hjem for dagen. Ingen brukere med meninger, intet forum. :)

-A

Joa det er no sant. Men noen her inne tar ikke til seg informasjon..... Teflon er noe dritt så lenge ikke det blir brukt riktig vøttø:lol:

Originally posted by valen

Joa det er no sant. Men noen her inne tar ikke til seg informasjon..... Teflon er noe dritt så lenge ikke det blir brukt riktig vøttø:lol:

Som sagt: selv-illustrerende. :)

-A

Litt OT for denne tråden:

Den har engasjert mange i dag:

Språkbruk og holdninger på forumet.... ( 1 2 3 ... Last )
3295visninger 113 svar

Jan Støkkebo

Ja det var jo en reaksjon langt ut over det jeg forventet - eller egentlig forventet jeg det kanskje for jeg var egentlig skeptisk til å skrive noe.

Diskusjonen har gått over i mange ting jeg ikke har noen meninger om. Men jeg fikk fram poenget mitt. Og jeg regner med at vi faller til ro ganske snart (så fremt ikke sånne som meg holder liv i denne tråden :lol: ) og da blir nok alt så mye bedre.

Det jeg egentlig mener kan oppsummeres slik:
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil."

^_^

Originally posted by atck

Ja det var jo en reaksjon langt ut over det jeg forventet - eller egentlig forventet jeg det kanskje for jeg var egentlig skeptisk til å skrive noe.

Diskusjonen har gått over i mange ting jeg ikke har noen meninger om. Men jeg fikk fram poenget mitt. Og jeg regner med at vi faller til ro ganske snart (så fremt ikke sånne som meg holder liv i denne tråden :lol: ) og da blir nok alt så mye bedre.

Det jeg egentlig mener kan oppsummeres slik:
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil."

^_^

Den ALLER beste leveregel og "lovtekst" - burde være universell!

Originally posted by ATC-flyradar
Noen syntes at "Bilder - Foto" ikke hørte til forumet, og det løste sjefene med å opprette eget forum for dette temaet og slipper da å¨legge dette ut på FLYforum og det syntes jeg var helt greit. Jeg har vel vært meget masete å legge ut bilder, oprette DAGEN BILDE - Dagens hale og anmet medlem har laget en tråd som "http://forum.scanair.no/read.php?TID=21965 - som har engasjert mange av medlemmene her på forumet.

Det samme var med SBS-1 - noen ga sansynlighvis noen ord til en moderator og så dukket denn opp i eget forum. Synes dette gir noe forum som noen "hobbynister" kan utveksle sine meninger.

Jeg tror at Scanair forumene vil betså slik de er, med alle kan få være med å utveksle noe sammen.

Hvis hovedmeningen skal være "FAGFORUM" for kun de som er ansatt i flyrelaterte selskaper og ikke for brukere, spottere, reisende osv, men må vise til at du er ansatt i fagmiljøet, så skjønner at OT eller vintps osv skal vekk.

La meg kjapt renske opp i noe forvirring her. Dette er ett forum. Entall. Forumet har flere underforum, med forskjellig tema og aktivitetsnivå.

Historisk og hovedsaklig har en god del av aktiviteten vært i ett spesifikt under-forum, koselig kjent som "Flyforum".

Det virker som om noen av medlemmene her på huset anser det at det ble splittet av eget under-forum for bilder/foto betyr at vi som tok det valget ikke synes foto/bilder ikke er flyrelatert. For å oppklare dette en gang for alle: Samtlige underforum her inne er fly-relatert. Det er ikke noe B-klasse at det opprettes et eget under-forum for et spesifikt tema.

Grunnene til at det er splittet av egne under-forum er fordi de har et definert tema og enten har et ønske om å holde det under egen avgrensing, eller fordi det er et tema som genererer nok volum til at det er praktisk å ha det i et eget under-forum.

Skulle det duke opp et jevnt og merkbart volum av tråder som går på et annet tema vil dette bli tatt opp til vurdering for å se om det er noe som kan ha et eget under-forum.

-A

Og et godt poeng som dukket opp lengre oppe i tråden: God Morgen-trådene har faktisk egenskapen å samle mye ting som ellers ville vært OT.

Og så litt tale til CK: det er fint du har talt, men vi har etter hvert en grundig diskusjon her, så enten er du med på diskusjonen og deltar, eller så får du har respekt for at det nok er veldig få som har respekt for den slags oppramsing.

-A

Ny måling på en tråd:

3506 visninger 116 svar

Øket med over 200 visninger i løpetb av kvelden !

Denne tråden har skapt MYE visninger og 116 svar - så ikke klag på aktiviteten på www.scanair.no

Så et hint til CK og disse anonyme Moderatorne - prøv å skap litt stemning - ikke glan på PC eller TV - ta rollen litt mere alvorlig - gjør litt for den oppgaven du har som moderator :D ( ikke skyld på kone, barn, jobb, - du har litt tid til å følge med her ?)

Du skal ikke bare moderere ( for det er lite av) - men vær med å skap liv og røre (det er det mye av) for felles beste. Det ska ikke mye til for å få medlemmene aktive til et eller annet,

Kjære moderator(e) - ble du sinna på meg - så send meg en PM - så skal jeg lese den etter å ha vært på RYG i morgen ettermiddag. :D

God kveld på gutterommet ( jeg sitter i stua)

Jan Støkkebo

Back