Spotting på Sola

gilera

Canonskytter
Spotting på Sola

Nå nærmer det seg til at jeg flytter til Sola for å gå i lære hos P&W. Og da lurer jeg helt enkelt på hvor det er best å stå for å ta bilder av fly? Finnes det et kart med div. plasser?

Unnskyld hvis det finnes en lignende tråd fra før, men jeg er litt lat av meg i dag..:rolleyes:

Takker for svar :)

Re: Spotting på Sola

Hei!
Vi har en spotter plattform her på sola, :)
Her ser du kart hvor den er, men kartet er sikkert veldig gammelt:
-11.jpg

Si ifra hvis du vil vite litt mer! :D

Vellkommen Til SVG! :yes men her må du forbrede deg på at det er nesten alltid de samme flyene. :rolleyes:

Nåda, det er jo ikke så kjedelig, hender vi får en E-jet innom, Ice, TNT har jo 737 noen ganger :lol: og vi får jo ganske ofte privat fly innom!

*ikke skrem vekk folk svgspotter* :lol:

Nja, det er jo det som er realiteten. De samme flyene / reg's stort sett uke inn og uke ut. Men tror det skal litt mer for å skremme Gilera?

Sier seg selv at at Sola da kan være en spennende flyplass forn han/henne. (mener det er en henne/hun) :)

Nja, det er jo det som er realiteten. De samme flyene / reg's stort sett uke inn og uke ut. Men tror det skal litt mer for å skremme Gilera?

Sier seg selv at at Sola da kan være en spennende flyplass forn han/henne. (mener det er en henne/hun) :)

Tipper det er en han siden Gilera heter Bjørn ;)

Ehhhmmmm. Da ble det en mix-up mellom Gilera og Polaris.... Hysj, ikke si det til noen at jeg stokket kortene her :lol: :)

Jeg og Iberworld kan jo ta en spotte tur sammen med deg en gang LN-a330? :) Hadde vært hyggeligt! :D Men denne gangeen plis ikke hiv meg oppi søppelkassa som sist... :baeh ;)

Last edited:

Hahhaa, det var morsomt! Jeg og Mats som gjorde det var det ikke?

Vi kan helt klart ta en spotte tur en dag, helst en søndag. Kansje mr. Jensen også vil være med? :lol:

Takker for tips! Blir nok en del spotting når jeg kommer meg bort ja. Jeg er ikke akkurat bortskjemt med flytrafikk...

Må vel kanskje få tak i et nytt teleobjektiv og da..

Men denne gangeen plis ikke hiv meg oppi søppelkassa som sist... :baeh ;)

Håper ikke dette er et slags nybegynner"ritual" som dere har i SVG? Da tviler jeg litt på om jeg viser meg der borte...:p

Skal litt til ja, eneste som flyr her i Halden er fugler og en bonde med en ultralight.. Og en med et svart Robinson helikopter..:lol:

Han!:angry::p

Er ikke ritual nei, bare jeg og Mats som ville se om vi fikk han oppi :lol:

Når er det du flytter over? Tror den Sigma 70-300mm du har holder egentlig :D

Det er vanlig å begynne læretiden i begynnelsen av september, så da vil jeg tro at han begynner enten den 31 august eller 7 september.

70-300mm holder lenge på SVG ;)

Når er det du flytter over? Tror den Sigma 70-300mm du har holder egentlig :D
Altså, brennvidden holder nok i massevis, men kan nok ikke si det samme om skarpheten, lysstyrken og den optiske kvaliteten...

Jobben starter 31. August, men drar noen dager i forveien. Når jeg drar har jeg ikke helt bestemt ennå :)

Back