Spotting av 744F på OSL

Halvorsn

ScanFlyer Molded
Spotting av 744F på OSL

God kveld fra Skøyen i Oslo. Siden 757W, 747F og 777 kommer i morgen(mest sannsynlig etter wind forcast på yr.no på 01R/L (uvesentlig egentlig)) ville jeg en tur på OSL. Ikke fått med 744F lande - bare ta av. Vil da KAC lande på 01R rett foran spotterplassen ved flysamlingen, eller er det mulighet for kjempen å lande på 01R? Må jo være der ei stund før mht at den gjerne kommer 20-40 min før scheduled arr. og da er det greit å sjekke ut litt fotostoff FØR the big moment. Mulig jeg står på gresset på andre sida av rullebanen (ellers god utsikt til de-ice) hvis det blir backlight på 01L. Lurte også på om noen andre skulle dit - kan det være en fordel med stige med tanke på hvor mange andre som skal være der og spotte (på evt 01L)? -Hadde vært hyggelig å slå an en prat med noen av dere flotte medlemmer av Scanair :D ;)
cheers
-Halvor

Tar foressten dette opp nå med det samme, her står det at 2 PIA skal komme samtidig, men med forskjellig fltnr. MEN på OSLs sider står det bare én flt:
Flightstats.com :
CPH Copenhagen , PK 771 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772
CPH Copenhagen , PK 772 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772
osl.no :
18:50 København PK772 PIA Pakistan Int.

Last edited:
Re: Spotting av 744F på OSL

Vil da KAC lande på 01R rett foran spotterplassen ved flysamlingen, eller er det mulighet for kjempen å lande på 01R?

Tar foressten dette opp nå med det samme, her står det at 2 PIA skal komme samtidig, men med forskjellig fltnr. MEN på OSLs sider står det bare én flt:
Flightstats.com :
CPH Copenhagen , PK 771 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772
CPH Copenhagen , PK 772 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772
osl.no :
18:50 København PK772 PIA Pakistan Int.

KAC lander nesten alltid på 01L/19R. I morgen lander KAC kl. 12.10.
På spørsmålet om PIA; PK771 er flightnummeret på leget fra ISB-CPH-OSL, mens 772 er returen; altså CPH-OSL-ISB. På den måten får PK to flightnumbers fra CPH. Rart, men sånn blir det etter hva jeg skjønner av tabellen. Lurer du på hvilken retning trafikken går, kan det lett sjekkes her: http://www.osl.no/osl/omoss/_forvarenaboer/_status ;)

Ojsann. Glemte helt at 19R er stengt!

Beklager at jeg gav deg feil RWY Halvorsn. :o Takk for heads up Discus.

01L er stengt for landing. 19R er ikke stengt, men er uten ILS. Tviler vel på at 747en kommer inn visuelt? Banen er også bare 2750 meter nå.

ok, tuuusen takk for det! Ser på yr.no at det skal bli delvis skyet pent vær litt småskyer som er flott for foto. men det skal bare bli 1,1 m/s fra sør/sørvest , og da lurer jeg på om KACen vil velge å fly visual på rwy 19R grunnet ca 500m lenger bane. men det skal da veldig mye til at 747ern bruker mer enn 2 kilometer med rullebane?! Veldig viktig for meg. svar vær så snill asap. hva er deres meninger, jeg hakke no scanner heller :/

Så foressten nå at det var 01L/19R som var blitt så kort, beklager det. Men likevel, det står hos osl.no at 4. juni at denne rwyen skulle være stengt, ikke i ettertid... -som jeg kan se

Så foressten nå at det var 01L/19R som var blitt så kort, beklager det. Men likevel, det står hos osl.no at 4. juni at denne rwyen skulle være stengt, ikke i ettertid... -som jeg kan se
Den var antagelig HELT stengt den natten, og hvis du leser litt lenger opp (samt NOTAM) ser du at banen ikke er stengt, men har store begrensninger på landing, bl.a. IKKE landinger på 01L inntil videre (estimert september)

Last edited:

ok, takk for oppklarningen... nok en gang! Så da vil jeg nok stå på vollen på 01R i mårra fra ca 11:30 ;) si ifra til meg hvis noen skal dit så kan vi slå an en prat når vi er der oppe =)

ok, tuuusen takk for det! Ser på yr.no at det skal bli delvis skyet pent vær litt småskyer som er flott for foto. men det skal bare bli 1,1 m/s fra sør/sørvest , og da lurer jeg på om KACen vil velge å fly visual på rwy 19R grunnet ca 500m lenger bane. men det skal da veldig mye til at 747ern bruker mer enn 2 kilometer med rullebane?! Veldig viktig for meg. svar vær så snill asap. hva er deres meninger, jeg hakke no scanner heller :/

KAL kommer inn nesten tom fra VIE så den kan uten problemer lande på 01R/19L i morgen ( eller andre dager ,for den saks skyld)

Back