Spottetur

Ikke gale i det hele tatt det nei. Får skrive litt ned og diskutere med dem jeg skal reise med og se om dem er enige, dem kan ikke takke nei til dette her ihvertfall. Og jeg tjener eurobonuspoeng :D Tjener jo poeng fra SVG - FRA og videre om vi bestemmer oss for det stemmer ikke det?.

Må jeg bestille via LH for og tjene poengene hvis jeg reiser på spottetur til FRA.? Eller kan jeg bestille via Ticket og andre sider og tjene poeng.? Greit og vite når man skal på slike turer.

Du tjener poeng selv om du bestiller via andre kanaler. Bare huske å vise bonuskortet når du sjekker inn. Eller skrive inn bonusmedlemsnummer hvis du sjekker inn på nettet.

Ok skal huske på det. Skrev det nettopp ned slik jeg ikke glemmer det, da er man kommet langt med ferien takk så mye for hjelp dere har kunnet komme med.

Når du har ferie (=god tid) og liker å fly er det jo ingenting i veien for å legge inn noen mellomlandinger om det sparer noen få kroner. Det gir litt flere poeng på konto óg :)

Ser for meg at LHR er mindre dominert av de hjemlige selskapene enn f.eks. FRA og AMS, og dermed har litt mer variasjon (men er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg skråsikkert om slikt). Hvis du av en eller annen grunn skulle insistere på å henge rundt T5 er jo saken en helt annen ;)

Finner uansett SVG-LHR-SVG til kr. 905 torsdag 12.7 til tirsdag 17.7. Det ligger i samme prisnivå uansett dag så lenge retur er tirsdag-fredag (dvs. 1100 på det meste).

Har et lite spørsmål til. Hvor lenge burde jeg være på FRA og jeg skal videre til ARN eller AMS for eksempel?. Burde jeg vært to dager på FRA så den tredje dagen videre til neste destinasjon, eller hvordan bør jeg gjøre det? Noen som også har et kart eller noe om de beste spotteplassene i FRA.? Men om jeg går ut av FRA hvordan er det og komme seg inn i terminalene igjen for og spotte, er det noe problem?

Ok budsjettet sier jo mye. Men har så lyst og være to dager på FRA. Så reise videre til en annen plass og spotte, men må regne på hotell og fly og diverse for og se hvor mye jeg vil bruke på turen.

Første gang jeg reiste ned til FRA sammen med et annet forum medlem, så ble vel totalen ca 1.200 pr. pers,- inkl en natt på hotell. (Hotellet kostet ca 400,- pr. natt) Så dersom man planlegger og er litt fleksibel, så trenger dette ikke være ille.

Dette var vel og merke billetter som dukket opp da SAS hadde en kampanje om jeg husker riktig.

Var definitivt ikke galen pris dette. Nå er jeg virkelig tent på og reise omkring, og spotte begynner og komme tilbake til meg selv og interessen er på vei.

Det er vel bare å registrere seg hos Flying Blue? Evt. fly SAS via København?
Kjenner jeg KLM sine priser rett, kan det fort bli billigere å fly SAS via CPH enn å fly KLM direkte til AMS.

Ikke min erfaring. NAX er iallefall nå billigst for påska, så KLM for så SAS ca dobbelt så dyrt som alt annet

Back