• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotteralert Sola

UR-82007 landet nøyaktig 1230 , ny reg i min Anton-liste (16 stk nå) :)

Last edited:
Regner med at den stikker en gang imellom 08 og 12 imorgen formiddag
Ruserne er ustabile på avganger på Sola

UR-82007 landet nøyaktig 1230 , ny reg i min Anton-liste (16 stk nå) :)

Kan den umulig ha gjort. Jeg begynte på jobb 12.30 å når jeg kom i krysset fra Soma så hadde den landet og taxet forbi rwy 11/29 og da var klokken ca 12.15-12.20. ;)

Hei, oppdaget akkurat dette forumet :)
Jeg kjørte kona til flyplassen i morges å så at den digre maskinen stod ute på rullebanen.

Er det mulig å finne ut nøyaktig når denne skal ta av? Så på en annen nettside at den skulle ta av kl 10:00.

Jeg har mindre enn 10 min å kjøre til flyplassen så det er kanskje tid å kjøre dit om noen tipser om at maskinene starter opp eller noe?

Sorry, døgnet har for lite timer.
Prøver å få det til idag, etter take off på saken
Står her nå og surrer i motorene

Da har jeg fått med meg takeoff på AN-124. De begynte vel å taxe ut nokså nøyaktig kl 11. Så ut til å være omfattende bare å få startet maskinene. Virker som om de først startet startmotorene før de startet hovedmotorene.

Jeg filmet litt med mobilen, men kvaliteten er neppe noe å skrive hjem om.

Ble en laaang lunsj i dag gitt :)

Flotte videoer Lennart :)
Som du sikkert skjønner så var jeg en av de 3 som kom til spotter-tårnet litt etter kl 10. Vår første plan var å stå i sørenden av rullebanen å se flyet lette over oss. Det hadde sikkert vært heftig, men vi ante ikke hvor lenge det var å vente. Spotter-tårnet var nok et bedre alternativ.

Back