• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotteralert A380 til OSL 15.SEP

Østlandssendingen på NRK1 nå - "verdas største bla bla......og seinare i sendinga skal vi inn i flyet". Kanskje vi ser kjentfolk?

Det ble vel nærmest en litt ødelagt pressemelding med bilder til...satser på at våre utsendte kommer med en bedre rapport.

10nm final runway 27 @ Billund og iflg radaren;

DLH8944

* Callsign: DLH8944
* Flightnr: LH8944
* Reg: D-AIMB
* Hex: 3C65A2
* Model: Airbus A380-841 (A388)
* Airline: Lufthansa
* Lat: 55.74831
* Lon: 9.42404
* Altitude: 3650 feet (1113 m)
* Ground speed: 119 knots
(220 km/h / 137 mph)
* Track: 270°
* Radar: EKAH
* Squawk:
* From : Oslo, Gardermoen (OSL)
* To: Frankfurt, Main (FRA)
* Comment : Flyby at Billund

119 knots i en A380! :o

Fantastisk morsomt å se A380 på OSL. Landet 5 min senere enn storfuglen i DY755, men dessverre på feil rullebane...

Kom nettopp hjem fra Gardermoen, og en nydelig opplevelse.

Da den landet var vi fortsatt i bilen, og passerte Jessheim.
Men vi parkerte ved terminalen og tok turen opp på taket på p-huset og fikk noen bilder derfra. Noen som hva den stigebilen fra brannvesenet drev med?

Da det var på tide å dra igjen stod vi ved enden av 19L, men så etterhvert at beistet taxet mot 19R og vi kastet oss i bilen.
Rakk frem i tide, til tross for et lite kaos på stedet...nydelig fugl!

Akkurat kommet hjem fra en herlig dag ved SAS-museet. Aldri vært der før (SAS-museet, altså) men jeg må si jeg virkelig likte meg der. Brukte tiden mellom landing og take off til å utforske utstillingshallen og spille litt simulator :) Kjøpte meg også en SAS retro veske, og av sjefen der fikk jeg en kokebok med skandinaviske retter, som lykke til i Florida :) Veldig hyggelige folk, og ja, jeg bekrefter herved at det var folksomt på OSL i dag. Flott dag, og helt klart verdt turen fra Arendal via Kjevik til OSL :)

> Tændis: Flygeleder sa nettopp at den drar nå straks..

Og denne meldingen gjorde at jeg fikk se flyet fra tunet
hjemme i Nittedal - takk!

Skulle jo heller hatt den inn til landing over her, men den
spanderte hvertfall å gå lavere enn de fleste da den forsvant
mot vest -sydvest.

Som alle andre, tok bilder.

Og her er nok resultatet - ligger på osl.no:

Lufthansa_fra_%20lift_tcm181-120927.jpg

Back