Spotteralert A380 til OSL 15.SEP

Østlandssendingen på NRK1 nå - "verdas største bla bla......og seinare i sendinga skal vi inn i flyet". Kanskje vi ser kjentfolk?

Det ble vel nærmest en litt ødelagt pressemelding med bilder til...satser på at våre utsendte kommer med en bedre rapport.

10nm final runway 27 @ Billund og iflg radaren;

DLH8944

* Callsign: DLH8944
* Flightnr: LH8944
* Reg: D-AIMB
* Hex: 3C65A2
* Model: Airbus A380-841 (A388)
* Airline: Lufthansa
* Lat: 55.74831
* Lon: 9.42404
* Altitude: 3650 feet (1113 m)
* Ground speed: 119 knots
(220 km/h / 137 mph)
* Track: 270°
* Radar: EKAH
* Squawk:
* From : Oslo, Gardermoen (OSL)
* To: Frankfurt, Main (FRA)
* Comment : Flyby at Billund

119 knots i en A380! :o

Fantastisk morsomt å se A380 på OSL. Landet 5 min senere enn storfuglen i DY755, men dessverre på feil rullebane...

Kom nettopp hjem fra Gardermoen, og en nydelig opplevelse.

Da den landet var vi fortsatt i bilen, og passerte Jessheim.
Men vi parkerte ved terminalen og tok turen opp på taket på p-huset og fikk noen bilder derfra. Noen som hva den stigebilen fra brannvesenet drev med?

Da det var på tide å dra igjen stod vi ved enden av 19L, men så etterhvert at beistet taxet mot 19R og vi kastet oss i bilen.
Rakk frem i tide, til tross for et lite kaos på stedet...nydelig fugl!

Akkurat kommet hjem fra en herlig dag ved SAS-museet. Aldri vært der før (SAS-museet, altså) men jeg må si jeg virkelig likte meg der. Brukte tiden mellom landing og take off til å utforske utstillingshallen og spille litt simulator :) Kjøpte meg også en SAS retro veske, og av sjefen der fikk jeg en kokebok med skandinaviske retter, som lykke til i Florida :) Veldig hyggelige folk, og ja, jeg bekrefter herved at det var folksomt på OSL i dag. Flott dag, og helt klart verdt turen fra Arendal via Kjevik til OSL :)

> Tændis: Flygeleder sa nettopp at den drar nå straks..

Og denne meldingen gjorde at jeg fikk se flyet fra tunet
hjemme i Nittedal - takk!

Skulle jo heller hatt den inn til landing over her, men den
spanderte hvertfall å gå lavere enn de fleste da den forsvant
mot vest -sydvest.

Som alle andre, tok bilder.

Og her er nok resultatet - ligger på osl.no:

Lufthansa_fra_%20lift_tcm181-120927.jpg

Back