• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotter Alert...

Supert supert :-) Så den da den reiste 11.15, løfta så fint over jobben.. Jeg sto jo seff opp til knærne med møkkacargo fra KLM, så rakk ingen bilder.. Men var ute på plassen akkurat da den dro, så fikk da sett den.. Flere som er fasinert av pila i fedex-logoen eller? ;-) Var ikke klar over det før de sa det på et tv-program jeg..

Uansett, håper du informerer oss hvis det skulle dukke opp mere spennende!

Asgeir

Hei.

Kanskje Bergen og/eller Molde har fått den i loggen.

Her på Østlandet ligger det kun en MD11 fra Fedex med følgende regnr: N616FE og så har jeg MODE S coden og det var det. Kan noen finne ut om dette er riktig maskin ut i fra reg nr. ??

Kan Stefan og Molde kanskje ta en titt på loggen sin ???

Jan

Reg'en på denne var N583FE....

Forøvrig samme maskin (hvis det ikke var flere..) som fløy i et panda-livery for noen år siden..

Originally posted by Martin

Reg'en på denne var N583FE....

Forøvrig samme maskin (hvis det ikke var flere..) som fløy i et panda-livery for noen år siden..

Det var den eneste MD 11 i loggen - uten noe annet en Mose-S

Finnes det ikke registere over hvert fly med reg nr - som kan gis oss svaret også ??

Jan

Originally posted by Someone

Litt OT, men hvorfor heter det FedEx Express? (dvs Federal Express Express)

Ha'kke snøring..

Flere som er fasinert av pila i fedex-logoen eller?

Har faktisk kollegaer som ikke visste om det før nylig - etter og ha jobbet her i flere år..
Men må innrømme at den er ganske stilig, ja..

Flott Ole Johan at du er oppe før fugla har stått opp :colgate: fint at du fikk den på innflygning....

Martin også fine bilder og raskt lastet opp;)

Hah, der lærte jeg noe nytt gitt, har aldri lagt merke til den pila, men nå kommer jeg alltid til å se den!

Originally posted by LCH

Hah, der lærte jeg noe nytt gitt, har aldri lagt merke til den pila, men nå kommer jeg alltid til å se den!

Been there.. Er umulig og ikke legge merke til den etter at man oppdager den.

Originally posted by Lillingen

Flyr FedEx regelmessig til OSL eller er det noen andre som fly for de?

flotte bilder foresten:clap

Nei..

Som jeg har forklart her før, så sender vi eksporten med SAS, og importen kommer inn med lastebil fra Stockholm..

Det at de var her nå, hadde ingenting med oss å gjøre.. Tror de fløy for forsvaret eller noe sånt.. To av mine kollegaer var borte på flystasjonen og tok en titt inn flyet, og det var militært utstyr i lasten.. De tok også noen bilder, men noen MP'er oppdaget det, og da måtte de slettes :(

Forøvrig, så var det veldig lite last til å være så svært fly..

Back