• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotter Alert????? SVG

LN-RRA

Eurobonus Diamond
Spotter Alert????? SVG 1 mai

ehhhh....lure meg på....

Ser at disse skal gå fra Sola i morgen, 1 mai:

Flight: 8P206
Airline: Pacific Coastal Air
Destination: Split
Departure: 08:00

Flight: EZ966
Airline: Evergreen International Airline
Destination: Berlin/Schoenefeld
Departure: 10:00

Noen som vet mer om disse?

Last edited:
Pacific Coastal Air har mange interessante maskiner, de holder til litt lenger oppe i gata her borte (Vancouver Island) og flyr allt i fra diverse Shorts til Grumman Goose...de har noe problemer etter 2 ulykker i fjor, saa jeg vil ikke se bort i fra at det drier seg om en maskin skal leases - Split kan jo baade vaere Land og sjoe operasjon....

8P322P tok av fra Vienna 15:15 i dag i retning Sola. Samme selskap skal innom både Paris og Dubrovnik de kommende dagene. Står oppført med Peugeot 3008 Press-logo, intet flyselskaps logo...

Pacific Coastal Air har mange interessante maskiner, de holder til litt lenger oppe i gata her borte (Vancouver Island) og flyr allt i fra diverse Shorts til Grumman Goose...de har noe problemer etter 2 ulykker i fjor, saa jeg vil ikke se bort i fra at det drier seg om en maskin skal leases - Split kan jo baade vaere Land og sjoe operasjon....
Er redd Avinor har klusset det til igjen, det dreier seg nok ikke om Pacific Coastal, men Kibris Turkish Airlines - KTHY. Sjekket flight# og fant ut at ruten Split-Stavanger er blitt trafikkert av TC-MAO og TC-MZZ de siste ukene.

8P er Trade Air. TC-MAO og TC-MZZ tilhører Cyprus Turkish Airlines (KTHY), så de må være leaset av Trade Air for å fly SVG-SPU :-) KTHY bruker IATA kode YK på sine egne flighter.

Er redd Avinor har klusset det til igjen

.. njaa .. det er vel ground handler som er ansvarlig på å få rett informasjon opp på skjermene. Når det dreier seg om dupe codes, må man bare slette den som ligger først .. databasen velger automatisk den første i alfabetet.

Disse 2 flightene ble fløyet av OY-NCD og 9A-BTD
Dette burde være oppklaring god nok
Eg var der, eg såg det :p

Back