Spotter Alert????? SVG

LN-RRA

Eurobonus Diamond
Spotter Alert????? SVG 1 mai

ehhhh....lure meg på....

Ser at disse skal gå fra Sola i morgen, 1 mai:

Flight: 8P206
Airline: Pacific Coastal Air
Destination: Split
Departure: 08:00

Flight: EZ966
Airline: Evergreen International Airline
Destination: Berlin/Schoenefeld
Departure: 10:00

Noen som vet mer om disse?

Last edited:
Pacific Coastal Air har mange interessante maskiner, de holder til litt lenger oppe i gata her borte (Vancouver Island) og flyr allt i fra diverse Shorts til Grumman Goose...de har noe problemer etter 2 ulykker i fjor, saa jeg vil ikke se bort i fra at det drier seg om en maskin skal leases - Split kan jo baade vaere Land og sjoe operasjon....

8P322P tok av fra Vienna 15:15 i dag i retning Sola. Samme selskap skal innom både Paris og Dubrovnik de kommende dagene. Står oppført med Peugeot 3008 Press-logo, intet flyselskaps logo...

Pacific Coastal Air har mange interessante maskiner, de holder til litt lenger oppe i gata her borte (Vancouver Island) og flyr allt i fra diverse Shorts til Grumman Goose...de har noe problemer etter 2 ulykker i fjor, saa jeg vil ikke se bort i fra at det drier seg om en maskin skal leases - Split kan jo baade vaere Land og sjoe operasjon....
Er redd Avinor har klusset det til igjen, det dreier seg nok ikke om Pacific Coastal, men Kibris Turkish Airlines - KTHY. Sjekket flight# og fant ut at ruten Split-Stavanger er blitt trafikkert av TC-MAO og TC-MZZ de siste ukene.

8P er Trade Air. TC-MAO og TC-MZZ tilhører Cyprus Turkish Airlines (KTHY), så de må være leaset av Trade Air for å fly SVG-SPU :-) KTHY bruker IATA kode YK på sine egne flighter.

Er redd Avinor har klusset det til igjen

.. njaa .. det er vel ground handler som er ansvarlig på å få rett informasjon opp på skjermene. Når det dreier seg om dupe codes, må man bare slette den som ligger først .. databasen velger automatisk den første i alfabetet.

Disse 2 flightene ble fløyet av OY-NCD og 9A-BTD
Dette burde være oppklaring god nok
Eg var der, eg såg det :p

Back